A 2012 és 2031 között beszerzendő gépek összértéke meghaladja majd az 563 milliárd dollárt. Nagyjából 4300-ra tehető a nagygépek száma – olvasható a kereskedelmi repülőgépek társaságának (COMAC) Csuhajban kiadott jelentésében. A világon ugyanebben az időben a kereslet meg fogja közelíteni a 32 ezer darabot, összértékük 3900 milliárd dollár körül lesz.
A COMAC szakértői szerint a légiutas-forgalom a következő évtizedben évente 4,9 százalékkal fog növekedni világszerte, Kínában 7,2 százalékos bővülésre számítanak.
Hajtóművet fejlesztenek a forrásokból
A kínai légi ipari óriásvállalat (AVIC) elnöke a Kínai Kommunista Párt most folyó kongresszusa közben arról tájékoztatta az újságírókat, hogy a hongkongi és a szárazföldi kínai tőzsdén igyekeznek majd további forrásokra szert tenni ahhoz, hogy kifejlesszék a lehető legkorszerűbb repülőgép-hajtóművet.
Az AVIC saját költségvetéséből máris elkülönített 10 milliárd jüant (1,61 milliárd dollár), amellyel hároméves hajtómű-kutatási programját finanszírozza – közölte Lin Cuo-ming. Kizárta ugyanakkor a teljes AVIC-csoport tőzsdei bevezetését, mondván a több mint 400 ezer embert foglalkoztató, 200 leányvállalattal működő cég struktúrájának összetettsége nem teszi lehetővé.
2020-ra várható a hajtómű
Az AVIC több mint 300 milliárd jüanos (48,2 milliárd dollár) forgalom mellett idén 10 milliárd jüan (1,6 milliárd dollár) nyereségre számít, s célja, hogy 2020-ra elkészítse nagy teljesítményű repülőgép-hajtóművét. Megfigyelők szerint a sikeres fejlesztéssel a kínai cég nemcsak piaci pozícióját javítja majd, de hosszú távon biztosítaná bővíteni és korszerűsíteni tervezett belföldi flotta-utánpótlását. A korszerű hajtómű hiánya ugyanis jelenleg a kínai légi ipar, illetve légvédelem egyik gyenge pontja.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!