Két évtizedes fejlesztésbe kezd Kína

Kína csaknem ötezer repülőgép megrendelésére készül a következő két évtizedben, miközben jelentős fejlesztéseket tervez a hajtóműgyártásban.

MD
2012. 11. 13. 15:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2012 és 2031 között beszerzendő gépek összértéke meghaladja majd az 563 milliárd dollárt. Nagyjából 4300-ra tehető a nagygépek száma – olvasható a kereskedelmi repülőgépek társaságának (COMAC) Csuhajban kiadott jelentésében. A világon ugyanebben az időben a kereslet meg fogja közelíteni a 32 ezer darabot, összértékük 3900 milliárd dollár körül lesz.

A COMAC szakértői szerint a légiutas-forgalom a következő évtizedben évente 4,9 százalékkal fog növekedni világszerte, Kínában 7,2 százalékos bővülésre számítanak.

Hajtóművet fejlesztenek a forrásokból

A kínai légi ipari óriásvállalat (AVIC) elnöke a Kínai Kommunista Párt most folyó kongresszusa közben arról tájékoztatta az újságírókat, hogy a hongkongi és a szárazföldi kínai tőzsdén igyekeznek majd további forrásokra szert tenni ahhoz, hogy kifejlesszék a lehető legkorszerűbb repülőgép-hajtóművet.

Az AVIC saját költségvetéséből máris elkülönített 10 milliárd jüant (1,61 milliárd dollár), amellyel hároméves hajtómű-kutatási programját finanszírozza – közölte Lin Cuo-ming. Kizárta ugyanakkor a teljes AVIC-csoport tőzsdei bevezetését, mondván a több mint 400 ezer embert foglalkoztató, 200 leányvállalattal működő cég struktúrájának összetettsége nem teszi lehetővé.

2020-ra várható a hajtómű

Az AVIC több mint 300 milliárd jüanos (48,2 milliárd dollár) forgalom mellett idén 10 milliárd jüan (1,6 milliárd dollár) nyereségre számít, s célja, hogy 2020-ra elkészítse nagy teljesítményű repülőgép-hajtóművét. Megfigyelők szerint a sikeres fejlesztéssel a kínai cég nemcsak piaci pozícióját javítja majd, de hosszú távon biztosítaná bővíteni és korszerűsíteni tervezett belföldi flotta-utánpótlását. A korszerű hajtómű hiánya ugyanis jelenleg a kínai légi ipar, illetve légvédelem egyik gyenge pontja.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.