A válságnak vége, újra van kedvünk utazni, ez a legfontosabb tanulsága az év turisztikai rendezvényének. Az utazás és turizmus szektor világszerte 258 millió munkahelyet teremt és hattrillió dolláros éves forgalmával a világ GDP-jének 9,1 százalékát adja – megelőzve ezzel az autóipart, kicsivel lemaradva a bankszektortól. A legjobban Latin-Amerika és a muzulmán turizmus fejlődik, az utóbbi piaca kétszer akkora, mint a kínai és meghaladja az amerikait is.
Sikerült megszólaltatni a Lufthansa igazgatósági tagját. Jens Bichof elmondta: a légitársaság megerősítette vezető pozícióját Budapesten, a Malév csődje után a Lufthansa a legnagyobb hagyományos légitársaság a Liszt Ferenc repülőtéren. Tavaly tizenöt százalékos növekedést elérve 870 ezer utast szállítottak, és a közvetlen járatok megszűnésével a legnagyobb szállítók lettek országunk és Észak-Amerika között is – ezeken a desztinációkon húszszázalékos volt a növekedés. A német cég jelenleg heti 86 járatot közlekedtet Budapestre és Budapestről.
A globális piacon középre mozdítják a két szélső, vagyis a turista és az első osztályt: bevezetik a prémium economy kategóriát nagyobb lábtérrel és bővített szolgáltatással, a first classon pedig megfelelő feltételek esetén (két hónappal korábbi vásárlás és kevéssé rugalmas módosítási lehetőségek) közel féláron lehet jegyet venni azoknak, aki jó előre meg tudják tervezi a turistaútjaikat. Az idén nyáron újabb járatokat indítanak a Földközi-tenger nyaralóhelyeire, az Európán belüli utakat pedig fokozatosan átveszi a Germanwings, jóval kedvezőbb árakon de nem diszkont színvonalon. A Lufthansa főleg a két nagy csomópontot, Frankfurt és Münchent fogja kiszolgálni. Jók a tapasztalataik a az új gépekkel, idén további öt Boeing 747-8-as utasszállítót vesznek át a seattle-i gyártótól a meglévő négy mellé. Március végétől a Frankfurt-Hongkong útvonalat is a kompozit technológiára épült új gép fogja repülni.