Az uniós polgárok 60 százaléka kezd berágni Brüsszelre

Az európai uniós polgároknak immár 60 százaléka nem bízik az EU-ban, szemben a válság előtt, 2007-ben mért 32 százalékos bizalmatlansági aránnyal.

BuL
2013. 07. 25. 9:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bizalmatlanok aránya idén az előző évhez képest is növekedett, három százalékponttal. A legkevésbé a ciprusiak (13 százalék), a spanyolok (17 százalék), a görögök (19 százalék) és a britek (20 százalék) bíznak az unióban. A Cipruson megvalósított, rendkívül fájdalmas bankmentőcsomag nyomán a szigetország lakosainak körében rendkívül nagy mértékben, 18 százalékponttal esett vissza az uniót bizalmukkal továbbra is kitüntetők aránya.

Magyarországon a megkérdezettek 47 százaléka válaszolt úgy, hogy bízik az EU-ban. Miközben 46 százalék nem bízik, 7 százalék nem tudta eldönteni. Az unióban bízók aránya Magyarországon az előző évi felméréshez képest három százalékponttal növekedett, a bizalmatlanoké öt százalékponttal csökkent, a határozatlanoké pedig két százalékponttal növekedett.

Az idén májusban végzett felmérés szerint az EU-ban tízből hat polgár „érzi magát az Európai Unió polgárának”. A megkérdezettek csaknem 60 százaléka az emberek, az áruk és a szolgáltatások szabad mozgását tekinti a legnagyobb uniós vívmánynak.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.