„Az első következtetés, amelyet le fogunk vonni, az, hogy az elkövetkező évek fontos beruházásaiban a hagyományos vasúti vonalak fognak előnyt élvezni (a TGV-k helyett)” – hangsúlyozta az elnök a nemzeti ünnep alkalmából adott félórás televíziós interjújában. Az első vizsgálatok szerint egy váltó meghibásodása okozta azt a balesetet, amelynek során a Párizstól 27 kilométerre délre található Brétigny-sur-Orge település pályaudvarán pénteken kisiklott a fővárosból Limoges városa felé tartó gyorsvonat.
Korábban Willy Colin, a Vasúton Utazók Egyesületének (AVUC) szóvivője úgy vélte, hogy az elmúlt években a TGV szuperexpresszeket részesítette előnyben Franciaország, és nem gondolt a nagyon leterhelt másodlagos hálózat modernizálására, amelyen szerinte „szemetesvagonok” közlekednek. Elmondása szerint a közelmúltban maga az SNCF vasúttársaság elnöke is betegnek nevezte azt a vasúti szakaszt, ahol a szerencsétlenség történt. A meghibásodott váltó egyébként június 4-én esett át utoljára biztonsági ellenőrzésen, fél órával a baleset előtt pedig egy másik vonat haladt át rajta, akkor semmilyen probléma nem volt.