Egy váltó meghibásodása okozhatta a szörnyű tragédiát

Egy váltó meghibásodása okozhatta a pénteki franciaországi vonatszerencsétlenséget, amelyben hatan meghaltak és harmincan megsérültek.

2013. 07. 13. 11:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az SNCF állami vasúttársaság képviselői szombaton sajtóértekezleten közölték, hogy az első vizsgálatok szerint a tragédia helyszínénél, a Párizstól 27 kilométerre délre található Brétigny-sur-Orge település pályaudvarától 200 méterre északra eltört és kiugrott a helyéről a váltó egyik alkatrésze, egy illesztett sínheveder. A tíz kilogrammos, acélból készült tartószerkezet kapcsolja össze a síneket és a váltó központi részét.

Pierre Izard, az állami vasúttársaság infrastruktúráét felelős vezérigazgatója elmondta, hogy az eltört szerkezet becsúszott a váltó közepébe és megakadályozta a vonat kerekeinek normális áthaladását, ez okozta a kisiklást. Izard bejelentette, hogy a vasúthálózat összes váltójában megvizsgálják ezt az alkatrészt.

A francia vasúti hálózaton mintegy ötezer ilyen heveder található. Guillaume Pepy, az SNCF elnöke jelezte, hogy a megkezdett igazságügyi és technikai jellegű vizsgálatoknak is az a céljuk, hogy megállapítsák, mi okozta a szerkezet elmozdulását. Frédéric Cuvillier közlekedési miniszter a vasúthálózat leromlott állapotára hívta fel a figyelmet. Tájékoztatása szerint az elmúlt években pénzhiány miatt a hagyományos vonalak állapota nagyon leromlott.

Willy Colin, a Vasúton Utazók Egyesületének (AVUC) szóvivője úgy véli, hogy az elmúlt években a TGV szuperexpresszeket részesítette előnyben Franciaország, és nem gondolt a nagyon leterhelt másodlagos hálózat modernizálására, amelyen szerinte „szemetesvagonok” közlekednek. Elmondása szerint a közelmúltban maga az SNCF elnöke is betegnek nevezte azt a vasúti szakaszt, ahol a szerencsétlenség történt. A meghibásodott váltó egyébként június 4-én esett át utoljára biztonsági ellenőrzésen, fél órával a baleset előtt pedig egy másik vonat haladt át rajta, akkor semmilyen probléma nem volt.

Jean-Marc Ayrault miniszterelnök kedden jelentette be, hogy a tíz évre tervezett mintegy 12 milliárd euró (3516 milliárd forint) értékben induló állami innovációs és környezetvédelmi projektek keretében lecserélnek minden regionális (TER) és városi (RER) vasúti kocsit a teljes hálózaton.

A Párizstól 27 kilométerre délre található Brétigny-sur-Orge település pályaudvarán pénteken 17.14-kor siklott ki a fővárosból a közép-franciaországi Limoges felé tartó gyorsvonat, amelyen 370-en utaztak. A vonat harmadik és negyedik vagonja kisiklott. A hét vagonból álló szerelvény egyik része továbbhaladt, a másik fele, négy vagon pedig felborult.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.