A New Yorker magazin cikkét már az előtt heves támadások érték, hogy egyáltalán megjelent volna. A kritikusoknak a lap borítójával akadt problémájuk, mely jóképű szívtipróként ábrázolja a bostoni merénylet egyik elkövetőjét, Dzsohar Carnajevet. Felháborodott olvasók mondták le előfizetésüket, bostoni újságosok kijelentették, nem rendelnek a „vétkes” számból, mivel szerintük a borító mélyen megsérti az áldozatok érzéseit azzal, hogy az ötszörös gyilkost ilyen „pozitív” fényben ábrázolja. Mások (például a Slate magazin szerkesztői) szerint azonban a felhasznált fotó telitalálat, hiszen remekül illusztrálja a bostoni robbantás tragédiáját, ahol nem távolról érkezett fanatikusok követtek el szörnyűségeket, hanem két olyan fiú, aki sokkal inkább volt amerikai, mint bármi más.
Az „angyali” Dzsohar képe azért is jó választásnak tűnik, mert a legtöbb ember így emlékezett a későbbi bostoni robbantóra, derül ki Janet Reitman írásából. Visszatérő mozzanat, hogy a barátok meglátják a tévében a fiatalabb gyanúsított arcát, fel is ismerik benne osztálytársukat, akivel egy hete még együtt buliztak, de egyszerűen nem hisznek a szemüknek. „Dzsohar nem lenne képes ilyesmire” – állítják páran még ma is. Jahar, ahogy amerikai barátai nevezték, remek jegyeket kapott, tisztelte feljebbvalóit, nem bántotta a kisebbeket – egyszerűen mintadiák volt. Tanárai a bevándorlás pozitív példáját látták benne. „Beszélgettem vele egyszer a múltjáról, és arról áradozott, milyen hálás, hogy itt lehet Amerikában. Ez volt benne olyan kedves nekem: egy kölyök, aki a háborús övezetből érkezett, és most kihasználja, amit ez az ország nyújtani tud neki, és új életet kezd nálunk” – emlékezett vissza Larry Aaronson történelemtanár.
A felszín alatt azonban komoly konfliktusok húzódtak meg. Szülei, akikkel gyermekkorában közeli kapcsolatban állt, csalódtak az egyre kevesebb munkát és pénzt jelentő amerikai életben, és előbb elváltak, majd hazatértek Dagesztánba, egyedül hagyva a huszonéves fiúkat. Az anya még távozása előtt egyre inkább az iszlámba menekült a kudarcok elől – munkahelyén, a szépségszalonban nem volt hajlandó férfiakat kiszolgálni, így hamarosan kirúgták – és új érdeklődését nagyobb fiának, a szintén boldogtalan Tamerlannak is átadta. A fiú országos bokszbajnoki címről áhítozott, és kifejezetten tehetséges öklözőnek mutatkozott, egy rivális harcos edzője azonban beárulta a szövetségnél, hogy nincs állampolgársága, így nem indulhatott a bajnokságért. Céltalan életének a próféta tanai adtak irányt: egyre többet imádkozott, hosszú szakállat növesztett, majd végül a bokszot is feladta, mivel „egy muszlim nem üthet meg egy másik férfit”. Érdeklődése gyorsan radikális fordulatot vett: a kocsik és a divatos ruhák helyett szeptember 11-ről szóló összeesküvés-elméleteket és dzsihádra buzdító szónokokat hallgatott az interneten.