Deborah Hersman, az NTSB vezetője előző nap számolt be arról, hogy az egyik pilóta azt mondta, fényvillanás vakította meg, amikor a gép 152 méteres magasságban volt. Ez 34 másodperccel a „kemény” landolás előtt történt. Az NTSB feltételezése szerint egy a földről irányított lézersugár vakíthatta meg a pilótát.
A másik két pilóta azonban nem észlelt semmiféle villanást, ráadásul csak a baleset előtt 1,5-3 másodperccel hangzott el a parancs, hogy a gépnek újabb leszállási manővert kell végrehajtania. Deborah Hersman újabb, csütörtöki sajtótájékoztatóján az is elhangzott: semmi jelét nem találták annak, hogy a szerencsétlenül járt gépen műszaki problémák adódtak volna, ezért a baleset okainak vizsgálatakor kifejezetten a pilótákra összpontosítanak.
Az Asiana Airlines Boeing 777-es gépe szombaton San Franciscóban landoláskor kicsúszott a leszállópályáról, és egy része teljesen kiégett. Még mielőtt a gép érintette a betont, a farokrésze nekicsapódott egy tengeri védőgátnak, és leszakadt. A gépen 291 utas és 16 fős személyzet tartózkodott. Hivatalos adatok szerint ketten – két kínai lány – meghaltak és több mint száznyolcvanan megsérültek. Az ütközés lendülete három légikísérőt kiröpített a gépből, de ők életben maradtak.
Továbbra sem tudni pontosan, hogy mi vezetett a katasztrófához, de a korábbi tájékoztatókon ismerté vált, hogy a pilóták csak későn – alig 60 méteres magasságban – vették észre, hogy a landoláshoz szükségesnél 25 százalékkal kisebb sebességgel haladnak. Kiderült az is, hogy a leszállást végrehajtó pilóta más géptípusokon 10 ezer órát repült ugyan, de Boeing-777-esen csupán 43-at.