A bizottság szerdai közleményében kételyeinek adott hangot azzal kapcsolatban, hogy a LOT újjászervezésének terve összhangban van-e az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokkal. A vizsgálat arra irányul hogy az állami tőkejuttatásnak nincs-e versenytorzító hatása, és az átszervezést követően az állami többségi tulajdonban lévő társaság meg tud-e állni a lábán további állami támogatás nélkül. A bizottság kifogásolja azt is, hogy a LOT már korábban is kapott állami támogatást, és az uniós szabályok szerint egy vállalat egy 10 éves periódusban csak egyszer juthat állami segítséghez.
Tavasszal még úgy tűnt, az Unió nem gördít akadályokat a cseh és a lengyel légitársaság – tavaly a Malévval nem voltak ilyen kegyesek, a magyar légitársasággal vissza akarták fizettetni az állami támogatások 102,5 milliárd forintos összegét ezért a cég vezetése 2012. február 3-án hajnalban úgy döntött, nem engedi felszállni a magyar gépeket.