Elmondása szerint folyamatosan dolgoznak a 787-esen, és lassan, de javítani tudnak a helyzeten. Jelenleg a típus megbízhatósági rátája 98 százalékos, tehát minden száz járatot teljesítő gépből kettő hibásodik meg. Hozzátette: a Boeing nem elégedett ezzel az eredménnyel, a széles törzsű gépek piacán népszerű 777-es típusuk 99,4 százalékos megbízhatósággal üzemel, és ezt kell a Dreamlinernek is elérnie.
A Boeing a 787 Dreamlinerrel korszakot akart váltani, rengeteg újítást vezetett be a típussal, egyebek mellett a légiiparban addig nem használt lítium-ionos akkumulátorokat építettek be, áttervezték az elektromos rendszereket, a gép törzsét jelentős részben kompozit anyagokból építették, hajtóművei pedig 20 százalékkal gazdaságosabban üzemelnek.
A bevezetés után viszont számos probléma akadt a géptípussal: először üzemanyag-szivárgások miatt kellett több gépet ideiglenesen kivonni a szolgálatból. A Japan Airlines Ubéból Tokióba tartó járatának tavaly január 16-án meg kellett szakítani az útját, mert az egyik akkumulátor kigyulladt. Ugyanez a hiba történt a társaság egy másik, Bostonban parkoló 787-esével is.
Ez után a Japan Airlines és az All Nippon Airways is kivonta a szolgálatból a géptípust, és vizsgálatot rendelt el, majd az USA légügyi hivatala (FAA) is megtiltotta a 787-es üzemeltetését a légitársaságoknak, és felszólította a Boeingot, hogy tervezze át az akkumulátorokat. Az amerikai gyártó ennek eleget tett, az FAA április 27-ével ismét engedélyezte a Dreamlinerök repülését.
Idén január 14-én szintén a Japan Airlines egyik 787-esének akkumulátora hibásodott meg, a repülés előtti ellenőrzés során füstöt észleltek a szakemberek.