A tengerjáró volt kapitánya kérelmezte, hogy a bíróság által kinevezett szakértőkkel együtt ő is felléphessen a Costa Concordia roncsára a hajón levő műszaki berendezések helyszíni átvizsgálására. A bíróság ezt engedélyezte. A mostani terepszemlén a vád és a védelem szakértői azt vizsgálják meg, hogy a balesetet követő percekben miért nem lépett működésbe a Costa Concordia biztonsági generátora.
A tavaly szeptemberben egyenesbe állított Costa Concordia roncsára első alkalommal január 23-án léptek fel a szakértők. Ekkor azt is észrevették, hogy a szeptember és január között lezárt fedélzetről berendezések és felszerelési tárgyak tűntek el. Az üggyel megbízott grossetói ügyészség kedden bejelentette, hogy vizsgálatot indít a Costa Concordia őrzésével megbízott hatósági személlyel és a hajó kiegyenesítési munkáit vezető egyik mérnökkel szemben, aki a Costa Crociere hajótársaság alkalmazottja.
A hajóroncs elvontatása Giglio szigetétől a tervek szerint júniusban kezdődik meg. Tavasszal választják ki azt az olasz vagy külföldi kikötőt, ahol majd a Costa Concordiát szétszedik.