A gépről 40 órája nincs hír, Pekingben a kínai utasok több mint száz hozzátartozója várja egy szállodában, hogy tájékoztassák őket. A kínai parti őrség első hajója vasárnap a déli órákban ért a baleset feltételezett helyszínére, és az első hat órában nagyjából 200 négyzetkilométert vizsgált át eredménytelenül. A már ott lévő hajók is hiába kerestek nyomokat. A térségbe újabb kínai mentőhajók tartanak búvárokkal, és két hadihajót is a területre vezényeltek. Az egyik egy jól felszerelt kétéltű partraszálló, két helikopterrel, csónakokkal, valamint 52 tengerésszel, egészségügyi egységgel és víz alatti mentésre kiképzett tízfős búvárcsapattal.
A szállítási tárca a térségben lévő összes kínai hajónak felhívta a figyelmét arra, hogy jelentse, ha értékelhető jeleket, nyomokat, esetleg roncsdarabokat lát. A kínai tengeri mentők kapcsolatban vannak malajziai és vietnami kollégáikkal. Korábbi jelentések szerint az Egyesült Államok, Szingapúr és a Fülöp-szigetek is jelezte, hogy részt vesz a kutatásban. A kínai központi televízióban állandó, az online fórumokon a legolvasottabb téma a Boeing 777-200-as repülőgép rejtélyes eltűnése. A kínai szakértők, akik a legkülönbözőbb lehetőségeket felvázolva keresik a magyarázatot a történtekre, megjegyezték, hogy a nemzetközi gyakorlatban a légitársaságoknak 30 másodpercen belül be kell jelenteniük, ha elveszítik a kapcsolatot egy gépükkel.
A szóban forgó, Kuala Lumpurból Pekingbe tartó járat „eltűnését” ötórás késéssel tudatta a Malaysian Airlines, ami azt jelenti, hogy a kutatás szempontjából értékes időt vesztettek el – fogalmaztak jogi szakemberek. Repülési szakértők a gép technikai adottságainak ismeretében egyelőre nem találnak elfogadható magyarázatot arra, hogy miként „veszhetett el” nyomtalanul a Boeing 777-es. A kínai külügyminiszter-helyettes, Hszia Hang-seng találkozott Malajzia ideiglenes ügyvivőjével és Vietnam nagykövetével, és a hozzátartozók időben történő tájékoztatását kérte, valamint támogatásukat a mentéshez.