„Meg tudom erősíteni, hogy (a gép) lezuhant” – mondta a névtelenül nyilatkozó forrás, de nem árult el részleteket arról, hol és mi történt az utasszállítóval, amelyen 116, más forrás szerint 119 ember tartózkodott. Az Air Algérie AH 5017-es számú járatával megszakadt a légi irányítás kapcsolata mintegy 40 perccel az után, hogy a gép csütörtökön közép-európai idő szerint hajnali 2 óra 17 perckor felszállt Burkina Faso fővárosából. A Burkina Fasó-i közlekedési miniszter közlése szerint a pilóták „vihar miatt” közép-európai idő szerint hajnali 2 óra 38 perckor a niamey-i légi irányítástól kérték a járat útvonalának megváltoztatását.
A BBC késő délután közölte, hogy francia katonák megtalálták az eltűnt algériai utasszállító repülőgép roncsait Mali középső részén. A brit közszolgálati adó a BFMTV francia tévécsatorna jelentésére hivatkozott. A BBC azt írta, hogy a meg nem erősített francia jelentések szerint a repülőgép Mali középső vagy északi részén zuhant le.
Mali elnöke azt mondta, hogy a gép roncsait az ország északi részén lévő Aguelhoc és Kidal között fedezték fel. Az ouagadougoui repülőtér honlapja szerint az utasszállító roncsait Maliban, a Gao és Kidal városok közötti nehezen megközelíthető sivatagos területen találták meg.
Az AFP francia hírügynökség egy burkinai vezérkari tisztségviselőre hivatkozva azt írta, hogy egy szemtanú látta lezuhanni a gépet a Mali északi részén lévő Gossi körzetében. A település mintegy 100 kilométerrel délnyugatra található Gaótól, Észak-Mali legnagyobb városától. Gilbert Diendiéré tábornok azt is elmondta, hogy a radarképeken látható, hogy a repülőgép letért a pályájáról egy vihar miatt.
Algériai repülőtéri illetékesek azt mondták: a fegyveres konfliktus dúlta Mali északkeleti része, Gao városa felett – mintegy 500 kilométerre az algériai határtól – létesítettek utoljára kapcsolatot az MD–83 típusú repülővel, amelyet az Air Algérie a Swiftair spanyol légitársaságtól lízingelt. (Az amerikai McDonnell Douglas repülőgépgyártó, amely jelenleg a Boeing része, 1999-ben fejezte be az MD–80 utasszállítórepülőgép-család gyártását, de annak használata továbbra is elterjedt, elsősorban az Egyesült Államokban.) A Swiftair csütörtökön közölte: a repülőt kedden ellenőrizte Marseille-ban a francia légügyi főigazgatóság (DGAC), és az eljárás során semmilyen problémát nem talált.