Légikatasztrófa: fontos dologról kell dönteni a jövőben

A német belügyminiszter szigorítaná a schengeni övezeten belüli repülőjáratok utasainak nyilvántartását.

TK
2015. 04. 02. 10:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Tudnunk kell, hogy ténylegesen ki tartózkodik a fedélzeten” a belső határellenőrzés nélküli schengeni övezetben közlekedő utasszállító repülőgépeken – mondta Thomas de Maizière a Bildnek. A német lap beszámolója szerint a tárcánál vizsgálják, miként lehetne bevezetni azt a szabályt, hogy az EU-n belüli schengeni övezetben közlekedő járatok utasainak igazolniuk kell személyazonosságukat.

„Amennyiben egy utas átadja a jegyét másnak, csak az első utas nevét rögzítik, ami óriási biztonsági probléma, és alaposan mérlegelni kell, hogy maradhat-e ez így a jövőben” – mondta a miniszter.

A német külügyminisztérium szerdán pontosított adatai szerint nem 75, hanem 72 német állampolgár volt a Germanwings légitársaság Airbus A320-as repülőgépén, amely a fedélzeten 150 emberrel zuhant le március 24-én Franciaország déli részén, az Alpokban.

Jan Cocheret holland pilóta két hónappal ezelőtt írt cikkében lényegében megjósolta az Alpokban lezuhant Germanwings-gép katasztrófáját.

 

A Lufthansa közölte: a másodpilóta 2009-ben arról tájékoztatta repülőiskoláját, hogy „súlyos depresszív epizódon” ment keresztül.

A vizsgálatok eddigi megállapításai szerint a másodpilóta bezárkózott a pilótafülkébe, és valószínűleg szándékosan kormányozta a gépet hegyoldalnak.

A Bild szerint német és francia szakértők elemzik a pilótafülke ajtajának bezárására vonatkozó előírásokat, amelyeket az 1980-as években történt repülőgép-eltérítések és még inkább a 2001. szeptember 11-i egyesült államokbeli terrorcselekmények után vezettek be. A munkacsoport vizsgálja, szükséges-e kiiktatni az ajtót teljes mértékben lezáró mechanizmust. Így vészhelyzetben könnyebben be lehetne jutni a fülkébe.

Arról számos meg nem erősített értesülés jelent meg, hogy a másodpilóta milyen egészségi állapotban volt a katasztrófa előtti időszakban. A Bild csütörtökön orvosi dokumentumok tanulmányozása alapján tett hatósági megállapításokra hivatkozva azt írta, hogy Andreas Lubitz a saját állítása szerint 2014 végén egy autóbaleset részese volt és a kinyíló légzsák megsebesítette. Azóta pszichés és látási panaszai voltak.

A lezuhant gép másodpilótája számos orvosi vizsgálaton esett át a balesetet megelőző időszakban, és kezelőinek egyebek között azt mondta, hogy gyakran elsötétül körülötte a világ. Elmondta azt is, hogy mi a foglalkozása, egyes esetekben pedig munkaadóját is megnevezte, de azt elhallgatta, hogy panaszai ellenére dolgozik. Azt mondta, hogy betegállományban van és szeretne újra munkába állni – írta a Bild.

A lap szerint a dokumentumokban az is szerepel, hogy Lubitz az általa közölt adatok alapján depresszió, szorongásos zavar és pánikroham elleni gyógyszereket szedett. Egyelőre nem tudni, hogy rendszeresen szedte-e a gyógyszereket – áll a német lap beszámolójában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.