„Tudnunk kell, hogy ténylegesen ki tartózkodik a fedélzeten” a belső határellenőrzés nélküli schengeni övezetben közlekedő utasszállító repülőgépeken – mondta Thomas de Maizière a Bildnek. A német lap beszámolója szerint a tárcánál vizsgálják, miként lehetne bevezetni azt a szabályt, hogy az EU-n belüli schengeni övezetben közlekedő járatok utasainak igazolniuk kell személyazonosságukat.
„Amennyiben egy utas átadja a jegyét másnak, csak az első utas nevét rögzítik, ami óriási biztonsági probléma, és alaposan mérlegelni kell, hogy maradhat-e ez így a jövőben” – mondta a miniszter.
A német külügyminisztérium szerdán pontosított adatai szerint nem 75, hanem 72 német állampolgár volt a Germanwings légitársaság Airbus A320-as repülőgépén, amely a fedélzeten 150 emberrel zuhant le március 24-én Franciaország déli részén, az Alpokban.
Jan Cocheret holland pilóta két hónappal ezelőtt írt cikkében lényegében megjósolta az Alpokban lezuhant Germanwings-gép katasztrófáját.
A Lufthansa közölte: a másodpilóta 2009-ben arról tájékoztatta repülőiskoláját, hogy „súlyos depresszív epizódon” ment keresztül.
A vizsgálatok eddigi megállapításai szerint a másodpilóta bezárkózott a pilótafülkébe, és valószínűleg szándékosan kormányozta a gépet hegyoldalnak.
A Bild szerint német és francia szakértők elemzik a pilótafülke ajtajának bezárására vonatkozó előírásokat, amelyeket az 1980-as években történt repülőgép-eltérítések és még inkább a 2001. szeptember 11-i egyesült államokbeli terrorcselekmények után vezettek be. A munkacsoport vizsgálja, szükséges-e kiiktatni az ajtót teljes mértékben lezáró mechanizmust. Így vészhelyzetben könnyebben be lehetne jutni a fülkébe.
Arról számos meg nem erősített értesülés jelent meg, hogy a másodpilóta milyen egészségi állapotban volt a katasztrófa előtti időszakban. A Bild csütörtökön orvosi dokumentumok tanulmányozása alapján tett hatósági megállapításokra hivatkozva azt írta, hogy Andreas Lubitz a saját állítása szerint 2014 végén egy autóbaleset részese volt és a kinyíló légzsák megsebesítette. Azóta pszichés és látási panaszai voltak.
A lezuhant gép másodpilótája számos orvosi vizsgálaton esett át a balesetet megelőző időszakban, és kezelőinek egyebek között azt mondta, hogy gyakran elsötétül körülötte a világ. Elmondta azt is, hogy mi a foglalkozása, egyes esetekben pedig munkaadóját is megnevezte, de azt elhallgatta, hogy panaszai ellenére dolgozik. Azt mondta, hogy betegállományban van és szeretne újra munkába állni – írta a Bild.
A lap szerint a dokumentumokban az is szerepel, hogy Lubitz az általa közölt adatok alapján depresszió, szorongásos zavar és pánikroham elleni gyógyszereket szedett. Egyelőre nem tudni, hogy rendszeresen szedte-e a gyógyszereket – áll a német lap beszámolójában.