„Külső aktivitás” felel az orosz gép tragédiájáért?

A légitársaság szerint ez lehet az egyetlen magyarázat. Közben a kijelentés ellenkezője is elkezdte bejárni a világsajtót.

MNO
2015. 11. 02. 11:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csak egy fizikai becsapódás miatt eshetett szét a levegőben a gép – jelentette ki egy sajtótájékoztatón Alekszandr Szmirnov, a Kogalimavia (nemzetközi nevén Metrojet) légitársaság képviselője. Nincsen a rendszerek meghibásodásának olyan kombinációja, mely a repülő levegőbeni megsemmisüléséhez vezethetett – tette hozzá. Szmirnov arra is felhívta a figyelmet, hogy a legénység meg sem próbálta jelezni a helyzetet, miközben a gép sebességet vesztett, majd gyorsan magasságot. Ezt erősítette meg később egy egyiptomi pilóta is, aki az MTI-nek nyilatkozott.

A BBC beszámolója felhívja rá a figyelmet, a társaság egy másik szakembere korábban elismerte, hogy 2001-ben megsérült a gép farka egy felszállás során, de ez nem játszhatott közre a mostani tragédiában. A Kogalimaviát tulajdonló holdingtársaság egyik képviselője azt mondta, hogy a cégnek nem voltak pénzügyi problémái, amelyek befolyásolhatták volna a repülésbiztonságot – írta az MTI.

Nem érte külső behatás a két nappal ezelőtt Egyiptomban lezuhant orosz utasszállítót, a pilóta nem adott le vészjelzést, mielőtt a repülőgép eltűnt a radarról – jelentette ki hétfőn Kairóban a gép fekete dobozainak előzetes vizsgálatát végző bizottság egyik tagja Smirnov sajtótájékoztatója után. A neve elhallgatását kérve nyilatkozó illetékes nem közölt további részleteket – számolt be az MTI.

Vlagyimir Putyin orosz elnök hétfőn „hatalmas tragédiának” nevezte az egyiptomi légi katasztrófát. „Szeretném még egyszer kifejezni részvétemet az áldozatok családjának és rokonainak” – mondta az államfő az Interfax orosz hírügynökség tájékoztatása szerint. Moszkva eközben bejelentette, hogy Egyiptomban befejezték a holttestek utáni kutatást a tragédia 20 négyzetkilométeres körzetében, és most tovább bővítik 30 négyzetkilométeresre az átvizsgálandó területet. A kutatás során pilóta nélküli repülőgépeket is bevetnek.

Még hétfő este befejeződnek a vizsgálatok a Sínai-félszigeten történt repülőgép-szerencsétlenség helyszínén – közölte az egyiptomi miniszterelnöki hivatal. Az orosz rendkívüli helyzetek minisztériumának tájékoztatása szerint moszkvai idő szerint este tíz – magyar idő szerint nyolc – órakor érnek véget a munkálatok. A tárca azt is jelentette, hogy eddig a repülőgép roncsának tizenkét nagyobb darabját találták meg.

Vasárnap egyébként a légi katasztrófák kivizsgálását végző, moszkvai székhelyű államközi légügyi bizottság (MAK) vezetője arról beszélt, hogy már földet érés előtt darabjaira hullott az Egyiptomban lezuhant orosz utasszállító repülőgép.

A Metrojet Sarm es-Sejk üdülőhelyről Szentpétervárra tartó repülőgépe a felszállás után 23 perccel zuhant le a Sínai-félszigeten szombat reggel. A több mint 18 éves Airbus A321-es típusú gépen 217 utas – köztük 17 gyermek – és hétfőnyi személyzet tartózkodott, a katasztrófát senki nem élte túl.

Az Iszlám Állam egyiptomi szárnya szombaton Twitter-üzenetben közölte, hogy fegyveresei lőtték le az utasszállítót. Katonai szakértők szerint viszont nem hiteles ez a bejelentés.

Az Egyesült Államok felajánlotta szakértői segítségét Oroszországnak és Egyiptomnak a szombati légi katasztrófa okainak feltárásához.

Az ajánlatot a Fehér Ház szóvivője, Josh Earnest jelentette be hétfőn. Azt nem tudta megmondani, hogy a segítségre igényt tartanak-e az érintettek. A szóvivő nem bocsátkozott találgatásokba a szerencsétlenség okáról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.