Alváshiány ellen későbbi iskolakezdés?

Legkorábban 8.30-kor lehetne kezdeni a tizenévesek tanítási óráit, ezzel megelőzhető lenne az alváshiány.

MTI
2016. 06. 15. 10:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új dokumentum kutatási eredményekre hivatkozik, amelyek szerint a serdülés megváltoztatja a gyerekek alvás-ébrenlét ritmusát, az úgynevezett cirkadiális ritmust. Ez az egyik oka annak, hogy a tizenévesek később alszanak el, és később is ébrednek. Az általános iskola felső tagozatában és a középiskolában ezért nem lenne szabad 8.30-nál korábban kezdeni a tanítást. Az orvosok szerint az amerikai középiskolák 10 százalékában 7.30-kor vagy annál is korábban elkezdődik a tanítás, hogy a pluszórákra vagy a tanterven kívüli tevékenységekre időt találjanak.

Az alváshiány testi-lelki problémák kialakulásában játszik szerepet: összefügg a memória rossz teljesítményével, a hangulatingadozással, az immunrendszer gyengülésével és a testtömeg egészségtelen alakulásával – írta az orvosi kamara állásfoglalásában, amelyet az AMA jelenleg is zajló éves konferenciáján fogadtak el Chicagóban.

„Tudományos bizonyítékok támasztják alá, hogy ha a serdülőknek több időt hagyunk az alvásra az erre alkalmas napszakban, akkor javul az egészségük, az iskolai teljesítményük, a viselkedésük és az általános közérzetük. Egy friss kutatás szerint az amerikai tizenéveseknek csak a 32 százaléka alszik legalább nyolc órát hétköznap iskolaidőben. Az amerikai orvosi kamara ajánlása szerint a 14–17 éveseknek éjjelente 8,5–9,5 órát kellene aludniuk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.