Nem helyezik nyomás alá a nőket a londoni metrón

Tilosak lesznek az olyan reklámok, melyek a „valótlan vagy egészségtelen testalkatot” teszik kívánatossá.

MNO
2016. 06. 14. 20:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A következő hónaptól tilosak lesznek az olyan reklámok, amelyek a „valótlan vagy egészségtelen testalkatot” teszik kívánatossá – tudatta az MTI szerint közleményben Sadiq Khan, London nemrégiben megválasztott első muszlim polgármestere. „Két tinédzser lány apjaként engem is súlyosan érintenek ezek a reklámok, amelyek lealacsonyíthatják az embereket, főként a nőket, és azt sugallják nekik, hogy szégyenkezzenek testük miatt. Épp itt az ideje, hogy ennek véget vessünk” – mondta Khan.

 

A probléma akkor került a figyelem középpontjába, amikor megjelent egy reklám, melyben egy bikinit viselő modell azt kérdezi: „Készen áll a tested a strandidőszakra?” A reklám egy testsúlycsökkentő szert reklámozott és 378 panaszt nyújtottak be ellene a reklámfelügyelethez – ez volt az egyik legtöbb kritikát kapó reklám 2015-ben.

Khan és a közlekedési társaság célja főleg a metróból kitiltani a vitatott hirdetéseket. Mert míg az utcai hirdetőtáblák viszonylag távol vannak, a magazinok oldaláról el lehet lapozni, a metróban kihelyezett reklámok közvetlenül az utazó személyes terébe hatolnak be – indokolják a döntést.

„Senkinek sem szabadna azt éreznie, hogy nyomás alatt áll a testére vonatkozó irreális elvárások miatt, miközben a metrón utazik. Érthető üzenetet akarok ezzel küldeni a reklámiparnak” – fogalmazott Khan. A polgármester döntése azokra a hirdetésekre reagál, amelyek valószerűtlen, photoshoppolt, túlságosan tökéletes képet festenek főként a nőkről és testükről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.