A következő hónaptól tilosak lesznek az olyan reklámok, amelyek a „valótlan vagy egészségtelen testalkatot” teszik kívánatossá – tudatta az MTI szerint közleményben Sadiq Khan, London nemrégiben megválasztott első muszlim polgármestere. „Két tinédzser lány apjaként engem is súlyosan érintenek ezek a reklámok, amelyek lealacsonyíthatják az embereket, főként a nőket, és azt sugallják nekik, hogy szégyenkezzenek testük miatt. Épp itt az ideje, hogy ennek véget vessünk” – mondta Khan.
A probléma akkor került a figyelem középpontjába, amikor megjelent egy reklám, melyben egy bikinit viselő modell azt kérdezi: „Készen áll a tested a strandidőszakra?” A reklám egy testsúlycsökkentő szert reklámozott és 378 panaszt nyújtottak be ellene a reklámfelügyelethez – ez volt az egyik legtöbb kritikát kapó reklám 2015-ben.
Khan és a közlekedési társaság célja főleg a metróból kitiltani a vitatott hirdetéseket. Mert míg az utcai hirdetőtáblák viszonylag távol vannak, a magazinok oldaláról el lehet lapozni, a metróban kihelyezett reklámok közvetlenül az utazó személyes terébe hatolnak be – indokolják a döntést.
„Senkinek sem szabadna azt éreznie, hogy nyomás alatt áll a testére vonatkozó irreális elvárások miatt, miközben a metrón utazik. Érthető üzenetet akarok ezzel küldeni a reklámiparnak” – fogalmazott Khan. A polgármester döntése azokra a hirdetésekre reagál, amelyek valószerűtlen, photoshoppolt, túlságosan tökéletes képet festenek főként a nőkről és testükről.