Határokon átívelő döbbenetet váltott ki, hogy a német Lidl áruházlánc eltüntette a keresztet az általa forgalmazott görög specialitás, a muszaka csomagolásán látható templomról. A botrányt a belga RTL hírműsora, illetve egy, a riporterüknek nyilatkozó vásárló váltotta ki augusztus legvégén, és a hír gyorsan bejárta az internetet, egyre-másra születnek az áruházat elítélő vélemények. A közösségi hálóra feltöltött képekből kiderült, hogy a kereskedelmi lánc nemcsak a padlizsános ínyencfalatot, a muszakát, hanem az Eridanous termékcsaládba tartozó számos, a görög konyhából jól ismert cikkéről is levette a keresztet. Számos más termék mellett az olívaolaj, az olívabogyó, a dzadziki, a karamellizált mandula, a pisztácia is a keresztény jelkép nélkül maradt. A Feltámadás- (Anasztaszisz-) templom rendkívül népszerű turisztikai látványosság Szantorini szigetén, felkapott a házasságkötést szervező cégek körében is, tehát könnyen azonosítható volt, hogy a Lidl melyik görög nevezetességet alakította át a világnézeti semlegesség jegyében.
A beavatkozás azért rendkívül kínos, mert a Németországban, Belgiumban, Nagy-Britanniában, Csehországban is forgalmazott termékcsaládot az eredeti görög termék felirat alatt reklámozta a Lidl, ám a képpel éppen a görögök – nem mellesleg a keresztények – önérzetébe sikerült belegázolni, és az eredetiség mibenléte is merőben új dimenzióba került.
Az otromba, utólagos grafikai beavatkozást a multicég a jelek szerint helybenhagyta, a brit Lidl közleményében – amely művészi munkának nevezte a retusálást – csak sajnálkozásra futotta. Egyben megígérték, hogy a jövőbeli csomagolásaik tervezésénél figyelembe fogják venni a visszajelzéseket. A botrány híre eljutott az óceánon túlra is, a görög diaszpórának szóló, angol nyelvű ausztrál Neosz Koszmosz hírportál általánosságban azt javasolja a cégeknek, hogy ha el akarják kerülni a balhét, és terméküket Görögországgal akarják népszerűsíteni, egyszerűen hagyják ki a kérdésből a vallást, és válasszanak a rengeteg más görög nevezetesség közül.