Tizenhat kilométer hosszú olajfoltot hagyott maga után a kigyulladó, majd elsüllyedő iráni tartályhajó a Kelet-kínai-tengeren a japán hatóságok és a kínai média hétfői, egyöntetű jelentései szerint. A CCTV kínai állami televízió szerint az olajfoltot a hajóbaleset helyszínétől keletre fedezték fel vasárnap, a szélessége másfél és hat kilométer között mozog, és észlelése óta a többszörösére nőtt, ami tovább táplálja a tengeri élővilágra leselkedő veszély miatti aggodalmakat. A legnagyobb olajszennyezésről lehet beszélni az 1991-es angolai baleset óta, amikor is 260 ezer tonnányi nyersanyag került a tengerbe egy tartályhajóból a délnyugat-afrikai ország partjainál. A szennyezés felszámolása már elkezdődött, közben leállították az eltűntek felkutatására irányuló, nagyszabású mentőakciót.
A 136 ezer tonnányi, rendkívül gyúlékony, könnyű olajat szállító, panamai zászló alatt hajózó, Szancsi nevű iráni tartályhajó január 6-án borult lángba, miután összeütközött egy kínai hajóval Sanghajtól körülbelül 300 kilométerre keletre. A tartályhajó egy hétre rá, vasárnap süllyedt el. A hajón 32 ember volt, 30 iráni és két bangladesi. Hármuk holtteste került elő eddig. A többiek eltűntek. Az iráni mentőegységek szóvivője már vasárnap közölte, nincs esély arra, hogy túlélőt találjanak.
A kínai hatóságok tájékoztatása szerint a hajó fedélzetén történt robbanások miatt megrepedt a hajótest, és a tengerbe ömlő olaj nagy része lángra kapott. Hétfőn is sűrű füst gomolygott a katasztrófa helyszínét. Szakértők szerint az élővilágban nagyobb kárt okoz az elégő olajnál az, hogy a hajó elsüllyedése miatt feltehetőleg a hajótestben maradt olajon kívül a rendkívül mérgező üzemanyag is a tengerbe kerül.