Az Air France francia légitársaság dolgozóinak újabb sztrájknapján, kedden a járatok negyede nem fog közlekedni. Ez lesz a hatodik munkabeszüntetés a februárban indult tiltakozás során – írja az MTI.
A vállalat vezetőségének hétfői tájékoztatása szerint a járatoknak 75 százaléka fog közlekedni kedden, a sztrájk előző napjaihoz hasonlóan.
A tengerentúli járatok 65, az európaiaknak 73, a belföldieknek pedig mintegy 80 százaléka indul el kedden. A légitársaság eddig egy induló és egy érkező budapesti járatát törölte, nem jön Párizsból 9.05-kor az AF1394-es, illetve nem indul el Budapestről 9.50-kor az AF1395-ös járat.
Az ágazatban dolgozó tizenegy szakszervezet béremelésért sztrájkol, további két, kétnapos munkabeszüntetést tart április 17–18-án, valamint 23–24-én.
A légi közlekedési szakszervezetek 6 százalékos béremelést szeretnének, a cégvezetés a fizetések reálértékét megtartó 1 százalékos emelésre lát lehetőséget. A menedzsment szerint nem lehet teljesíteni a dolgozók követelését úgy, hogy ne sérüljön a cég hosszú távú növekedési terve. A francia légitársaságnál 2011 óta nem volt béremelés.
Hétfőn folytatódott a francia vasutasok április elején kezdődött, három hónapon át tartó, kétnaponkénti sztrájkja is a kormányzati reformterv ellen, miközben a Nemzetgyűlésben megkezdődött a törvénytervezet vitája.
A munkabeszüntetés szombat este kezdődött második szakaszában a vasutasok negyede vett részt, ami kevesebb, mint az első szakaszban: akkor a dolgozók harmada sztrájkolt. Hétfőn a szuperexpresszeknek ötöde, a gyorsvonatoknak pedig csak a harmada indult el. Kedden normál menetrendben közlekednek a szerelvények, a sztrájk csütörtök este folytatódik.
A kormány egyik fő célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Az új szabályozás a cégnél jelenleg dolgozókra nem vonatkozna. Ezenkívül az adósságrendezést megelőzően a kormány változtatna az SNCF státusán is, hogy a vasútpiaci liberalizáció beindítására versenyképessé tudjon válni a pazarlónak tartott állami vállalat.