Két budapesti járatot is érint az Air France dolgozóinak keddi sztrájkja

A légitársaság eddig egy induló és egy érkező délelőtti járatát törölte.

MN
2018. 04. 09. 17:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Air France francia légitársaság dolgozóinak újabb sztrájknapján, kedden a járatok negyede nem fog közlekedni. Ez lesz a hatodik munkabeszüntetés a februárban indult tiltakozás során – írja az MTI.

A vállalat vezetőségének hétfői tájékoztatása szerint a járatoknak 75 százaléka fog közlekedni kedden, a sztrájk előző napjaihoz hasonlóan.

A tengerentúli járatok 65, az európaiaknak 73, a belföldieknek pedig mintegy 80 százaléka indul el kedden. A légitársaság eddig egy induló és egy érkező budapesti járatát törölte, nem jön Párizsból 9.05-kor az AF1394-es, illetve nem indul el Budapestről 9.50-kor az AF1395-ös járat.

Az ágazatban dolgozó tizenegy szakszervezet béremelésért sztrájkol, további két, kétnapos munkabeszüntetést tart április 17–18-án, valamint 23–24-én.

A légi közlekedési szakszervezetek 6 százalékos béremelést szeretnének, a cégvezetés a fizetések reálértékét megtartó 1 százalékos emelésre lát lehetőséget. A menedzsment szerint nem lehet teljesíteni a dolgozók követelését úgy, hogy ne sérüljön a cég hosszú távú növekedési terve. A francia légitársaságnál 2011 óta nem volt béremelés.

Hétfőn folytatódott a francia vasutasok április elején kezdődött, három hónapon át tartó, kétnaponkénti sztrájkja is a kormányzati reformterv ellen, miközben a Nemzetgyűlésben megkezdődött a törvénytervezet vitája.

A munkabeszüntetés szombat este kezdődött második szakaszában a vasutasok negyede vett részt, ami kevesebb, mint az első szakaszban: akkor a dolgozók harmada sztrájkolt. Hétfőn a szuperexpresszeknek ötöde, a gyorsvonatoknak pedig csak a harmada indult el. Kedden normál menetrendben közlekednek a szerelvények, a sztrájk csütörtök este folytatódik.

A kormány egyik fő célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Az új szabályozás a cégnél jelenleg dolgozókra nem vonatkozna. Ezenkívül az adósságrendezést megelőzően a kormány változtatna az SNCF státusán is, hogy a vasútpiaci liberalizáció beindítására versenyképessé tudjon válni a pazarlónak tartott állami vállalat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.