időjárás 36°C Ulrik 2022. július 4.
logo

SorosLeaks: A francia sajtó is cikksorozatunktól hangos

Magyar Nemzet
2022.02.19. 14:05 2022.02.19. 14:45
SorosLeaks: A francia sajtó is cikksorozatunktól hangos

A Magyar Nemzet a Soros-hálózat hazánkkal szembeni tevékenységét leleplező, az angol és a német mellett franciára is lefordított cikksorozata immár a francia balliberális oldal vezető orgánumában is téma.

A Le Monde párizsi napilap új cikkében ultraprofi destabilizációs kampányt emlegetve ír azokról a lapunkhoz eljuttatott videóinterjúkról, amelyekben a Soros-hálózat illetékesei, álcivil aktivisták és szakértők szokatlanul őszintén beszélnek arról, hogy Magyarországot kipécézték az Európai Unióban, ahol kettős mérce érvényesül, a liberális újságírók pedig összejátszanak a „civil” szervezetekkel.

A mintegy 400 ezres példányszámú Le Monde abban ugyanakkor téved, hogy a SorosLeaks-sorozatunk egy február 7-én közölt interjúval kezdődött volna meg Andrej Noskóval, aki korábban a Soros György által finanszírozott Open Society Foundations (Nyílt Társadalom Alapítványok) egyik igazgatója volt. Valójában Nosko egy korábbi, február 2-án ismertetett interjúban korábban is kiteregette a balliberális szennyest, amikor beszámolt arról: 

·       Lengyelországot és Magyarországot valós érvek felsorakoztatása nélkül ostorozza a fősodratú média.

·       A magyar kormány népszerűségének az okait nem látják világosan.

·       A Magyarországról festett torz kép egyik oka, hogy az európai média színvonala az utóbbi időszakban lesüllyedt.

·       Óriási problémát jelent, hogy a külföldi tudósítók nem ismerik a valós magyarországi helyzetet, mert nem tudnak magyarul, és tájékozódni is a mások által kiválasztott, elfogult forrásból szoktak.

Hatalmas művelet 

A Le Monde saját – ám meg nem nevezett – forrásai alapján „egy hatalmas titkosszolgálati művelet gyümölcséről” ír a Magyar Nemzethez eljuttatott videókkal kapcsolatban.  

De – mint saját cikkéből kiderül – a Le Monde érte el a Mediapart francia oknyomozó portálnál, hogy vegye le vitafórumának, a Club de Mediapart-nak az egyik blogját, amelyet egy bizonyos Samira Della jegyzett, és amelynek nyomán a Mediapart most Canossát jár a saját olvasói előtt

A Mediapart fórumán megjelent, ám azóta elérhetetlenné tett cikk – amelyet lapunk is ismertetett – Vincent Peyregne magánbeszélgetéseire hivatkozik. Ebben a Lapkiadók Világszövetsége, a WAN-IFRA francia elnök-vezérigazgatója felfedte, hogy az irányítása alatt álló szervezet milyen módon vett részt a hazánk ellen szervezett lejárató kampányban. 

Többek között: 

–  A WAN-IFRA az Open Society Foundations, vagyis a Soros Alapítvány támogatását is élvezi. 

– A WAN-IFRA Magyarországról készített felmérései azoknak az újságíróknak az asztalára kerülnek, akik nem vagy alig ismerik hazánkat, és akik a WAN-IFRA anyagaiból készült cikkeikkel hangolják a közvéleményt és a politikusokat Magyarország ellen.

– A WAN-IFRA vezetője elismerte azt is: volt már példa arra, hogy a szervezet az Európai Unión keresztül gyakorolt nyomást Magyarországra.

Az írás szerint

amikor megkérdezték Peyregne-től, hogy lehetséges lenne-e Magyarországra nyomást gyakorolni az Európai Unión és az Európai Parlamenten keresztül, ő így válaszolt: »Persze, volt már rá példa.«

A Mediapart arra hivatkozva távolította el a bejegyzést, hogy az nem felel meg a szerkesztési elveinek. De lapunk képernyőkép segítségével lementette a cikket még a törlése előtt, így az legörgetve eredetiben is olvasható ITT.

Nem ismeretlen versenyző. Vincent Peyregne három évtizedes, a sajtóban eltöltött szakmai múltját olyan állomások fémjelezték, mint a Sud-Ouest-csoport, a Libération, a La Tribune vagy az Edipresse. 2012-ben lett a WAN-IFRA vezérigazgatója, előtte 2008 végétől a francia kulturális minisztériumban dolgozott, ahol többek között a sajtóért és az új típusú médiáért volt felelős. Nevével a magyar sajtó helyzetéről 2013-ban, 2014-ben és 2015-ben is közölt jelentést a WAN-IFRA. Mindegyikben külön kiemelték Soros György Nyílt Társadalom Alapítványát mint jelentésük egyetlen támogatóját. A jelentésekben azt próbálták bizonyítani, hogy Magyarországon a puha cenzúra eszközével fenyegetik a sajtószabadságot. 2021-ben Peyregne megosztotta LinkedIn szakmai közösségi oldalán a Reuters egyik podcastját, amelyben többek között Erdélyi Péterrel, a sokak által csak Soros-blognak nevezett 444.hu újságírójával beszélgettek a magyar, valamint a lengyel sajtószabadság állapotáról. Peyregne korábban is bírálta Lengyelországot a média helyzete miatt. 

Borítókép: Soros György (Fotó: MTI/EPA pool/Olivier Hoslet)

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.