Nagyon rosszul jártak azok az utasok, akik a Wizz Air hétfő esti járatával szerettek volna Budapestre jutni Londonból. A Lutonról felszálló járat indulási időpontját először eltolták, majd végül törölték, így már egy napja kint rekedtek a pórul járt utasok, akiknek ötlete sincs, hogyan és mikor jutnak haza. Helyzetüket csak súlyosbítja, hogy a légitársaságtól állítólag semmilyen tájékoztatást nem kaptak – számol be a Mandiner.
Az egyik utas szerint a szigetországban pusztító hőség az oka, amiért megbénult a közlekedés, az aszfalt is olvad, ezért zárták le hétfőn néhány órára a lutoni repteret.
Számítottunk rá, hogy csúszni fog a gépünk indulási ideje, így is lett, az eredetileg kiírt este fél kilencből előbb 10.10, majd 10.30 lett, végül 0.10. Más gépek is csúsztak. Aztán este 11-kor minden gépet töröltek. Elszabadult a pokol, több ezer, 50-60 gépnyi ember hömpölygött a tranzitban
– mesélte egy kint rekedt utas, aki szerint teljesen magukra voltak hagyva, nem kaptak szállást, nem álltak szóba velük, egy e-mailt sem kaptak, még reggelre sem jött segítség.
Végül megkeresték a magyar külügyminisztériumot, ahol segítőkészek voltak, jegyzőkönyvet vettek fel, és a konzulátus több munkatársa is a reptérre sietett. – Próbáltak szervezni, nyomást gyakorolni a Wizz Air-re – mondta egy olvasó.
A külügy azt javasolta, hogy maradjanak együtt, úgy a legkönnyebb segíteni, végül mindnyájan a reptéren maradtak. A külügy munkatársa ivóvizet szerzett nekik, és megkezdték az alternatív módon történő hazajutást szervezni. Az utas szerint felmerült, hogy kisbuszokkal viszik haza Magyarországra őket.
A cserben hagyott utasok egy Wizz Airnél dolgozó stewardesst tudtak megkérdezni, aki ígérte, szól a főnökeinek, milyen helyzetbe kerültek. Ha ez nem lenne elég, kedden több járat is indult Budapestre, ám azok mind tele voltak – olvasható a Mandiner cikkében.
– Ugyanez volt a helyzet a Budapesthez viszonylag közel fekvő repülőterek esetében is. Debrecen, Kassa, Ljubljana, München, Bécs is elérhetetlen jelenleg – mesélte az egyik utas, majd azzal folytatta, több mint 24 órája van a reptéren, 40 órája ébren, és továbbra sem tudja, hogyan és mikor ér haza. A légitársaság azóta sem jelentkezett se személyesen, sem telefonon.
Az eredeti cikk ITT érhető el.
Borítókép: A Wizz Air egyik járata (Fotó: MTVA/Oláh Tibor)