A minap százötven-kétszáz érkező utas volt kénytelen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üres épületében éjszakázni, mert nem kapták meg a feladott poggyászukat. Órákon át várakoztak hiába a csomagkiadó futószalagjainál, mert a földi személyzet már hazament, így nem volt senki, aki kipakolja a bőröndöket. Azokat csak másnap reggel szállították be az átadóba, miután munkába állt a reggeli műszak. A Technológiai és Ipari Minisztériumban működő közlekedési hatóság azt közölte, hogy vizsgálja az összes szóba jöhető érintett felelősségét a történtekben – tájékoztatott a tárca. De nemcsak a csomagokkal volt baj az elmúlt hetekben, hanem a gépek sem szálltak fel időnként. Így történt, hogy majdnem kétszáz utas – köztük kisgyerekes családok és angolul nem beszélő idős magyarok – rekedtek június közepén a londoni Gatwick repülőtéren, miután a Wizz Air törölte esti, Budapestre induló járatát – értesült az Index. Egy utas arról számolt be a portálnak, hogy először csak késésről volt szó, végül a légitársaság minden indoklás nélkül törölte a járatot. Az erről szóló e-mail csak reggel hét óra után érkezett meg az érintett utasok telefonjára, akik a helyszínen semmilyen információt nem kaptak. A Wizz Air végül elnézést kért.
De nem csak a magyar gyökerű diszkontot sújtják a forgalmi fennakadások. A Ryanair légiutas-kísérő szakszervezetei sztrájkot hirdettek Belgiumban, Spanyolországban, Portugáliában, Franciaországban és Olaszországban – közölte a Majorca Daily Bulletin. Eközben a brit EasyJet spanyol légiutas-kísérő személyzete júliusra újabb kilencnapos sztrájkot hirdetett. Számos repülőtér, köztük a Gatwick és az amszterdami Schiphol, korlátozni kényszerül az utasok számát a nyári csúcsszezonban.
Nem csoda, ha a Ryanair, Európa legnagyobb diszkont légitársaságának vezérigazgatója ideges. Ezt mutatja, hogy ingerült szóváltásba keveredett több európai kormányzattal.
Boris Johnson brit miniszterelnököt idiótának nevezte a Paddleyourowncanoe.com beszámolója szerint. Michael O’Leary a magyar kormányzattal is összevitatkozott az extraprofitra kivetett adó ügyében. Egy interjúban úgy érvelt, hogy a Covid miatt 950 millió eurós veszteséget szenvedtek, a közelmúltban pedig további 350 milliót. És ez az az iparág, amelyre ezek szerint az idióta miniszterek szerint többletadót kell kivetni? – tette fel a kérdést a vezérigazgató a CGTN.com kínai portálnak. Válaszul Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter azt közölte, hogy a Ryanair vezérigazgatójának stílusa elfogadhatatlan.