– Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület civil szakértői kiemelt figyelmet fordítanak rá, hogy az úgynevezett fapados légitársaságok ne spórolhassanak a fogyasztóvédelmi jogszabályok betartásán. Ezért az egyesület a mai napon pert indított a Ryanair ellen és kérte a törvényszéktől annak kimondását, hogy tisztességtelen a Ryanair Általános Személy- és poggyászfuvarozási Feltételek azon feltétele, amelyik megengedi az adók és díjak fogyasztókra történő utólagos áthárítását – írja az egyesület közleményében.
Mint kifejtik:
a per sikere esetén a törvényszék semmissé fogja nyilvánítani ezt a feltételt, és a Ryanair köteles lesz mindenkinek visszafizetni az utólagosan áthárított extraprofitadót. A fogyasztóvédők szerint innentől nem a Ryanair vezérigazgatója dönti el, átháríthatja- e a cég költségeit, hanem az illetékes bíróság.
Az Atka szerint a perben várhatóan 2023-ban születhet ítélet.
Az egyesület felhívja arra a figyelmet, hogy az általuk indított közérdekű per nem helyettesíti a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálatait és nem része a minisztérium által elrendelt országos témavizsgálatnak.
Mindazonáltal a civil fogyasztóvédők is üdvözlik a Ryanair elleni hatósági eljárásokat és fontos előrelépésnek tartják az országos témavizsgálatot.
Szerintük napjaink aktuális fogyasztóvédelmi problémája, hogy a magukat fapadosnak nevező légitársaságok nem biztosítanak megfelelő panaszkezelést a fogyasztóknak.
Ezért az Atka felveti,
a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által elrendelt témavizsgálat során azt is szükséges vizsgálni, hogy Magyarországon kötelesek legyenek-e a fogyasztók számára nyitva álló személyes ügyfélszolgálatot nyitni a nagyobb utasforgalommal rendelkező légitársaságok.