Meghalt egy kétgyermekes édesanya a Ryanair hibájából

Ketten is meghaltak a Ryanair-gépen az elmúlt években, mert nem volt a járatokon defibrillátor. Bár Michael O’Leary, a légitársaság elnöke ígéretet tett rá, hogy beszerelnek ilyen készülékeket, de ez később sem történt meg. Mindez azért is okozott hatalmas botrányt, mert több százmillió eurós nyeresége volt a cégnek – olvasható az Origó cikkében.

Forrás: Origo2022. 06. 24. 17:43
Fotó: SIMONE GRAMEGNA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy 47 éves kétgyermekes édesanya, Davina Tavener a férjével utazott még 2014 novemberében egy nyaralásra, amikor három órával a repülés után rosszul lett a Ryanair egyik járatán. A Royal Bolton Kórház mellsebészszakorvosa, aki a járaton tartózkodott, megpróbált segíteni a stewardesseknek és a többi utasnak megmenteni a nőt, de nem sikerült újraéleszteni. Az ügyből értelemszerűen bírósági eljárás lett, mivel a légitársaságot az áldozat családja feljelentette – számolt be az esetről a The Bolton News még 2015-ben. 

Ha lett volna defibrillátor, az anya még élhetne

Clare Garnsey, a Royal Bolton orvosnője később a bíróságon arról beszélt, hogy nem érezte a pulzusát, és úgy vélte, hogy Tavener asszony a repülőgépen halt meg. Szólt arról is, hogy

meglepte, hogy nem volt defibrillátor a fedélzeten, mivel ezek az eszközök létfontosságúak a túlélés szempontjából egy szívroham esetén.

A Ryanair két képviselője, akik megjelentek a bíróság előtt, Chris Grube kapitány, a regionális légi bázis vezetője és Eva Roharikova, a biztonsági főoktató mindketten azt mondták, hogy nem tudnak nyilatkozni arról, hogy a légitársaságnál a jövőben bevezetnék-e a defibrillátorok kötelező használatát.

A Ryanair szóvivője később elmondta: minden szabályozási követelménynek megfelel a járatokon nyújtott orvosi segítségnyújtás, és egyébként törvény nem írja elő, hogy defibrillátorokat kell a fedélzeten tartania.

A Ryanair tehát az életeket mentő defibrillátoron spórolt.

Hatalmas nyereség, nulla defibrillátor

A kétgyermekes asszony tragikus halála annak fényében váltott ki hatalmas botrányt, hogy a Ryanair 2015 májusában 867 millió eurós éves nettó nyereséget jelentett be.

Több mint 100 millió utast szállítottak a 2014–2015-ös üzleti évben úgy, hogy nem volt defibrillátor egyetlen gépen sem.

A botrány ellenére 2015 júniusáig a Ryanair nem volt hajlandó defibrillátort felszerelni a járatain. Michael O’Leary, a légitársaság elnöke bár ígéretet tett rá, hogy minden gépen lesz újraélesztő készülék, de 2016. január 13-án egy Liverpoolba tartó Ryanair-járaton még egy utas meghalt. Természetesen nem volt defibrillátor a repülőn – írta a ryanairdontcarecrew.blogspot.com

Magyarországon soron kívüli vizsgálat indult a Ryanair ellen. Fotó: MTI/EPA/EFE/Quique García

Soron kívül vizsgálat indult a Ryanair ellen

Mint arról az Origó korábban beszámolt, soron kívüli fogyasztóvédelmi vizsgálat indult a Ryanair ügyében, az ír légitársaság ugyanis az utasaira hárítja a kormány által kivetett extraprofit-különadót. De emellett számos fogyasztóvédelmi panasz érkezett az elmúlt időszakban a diszkontcéggel szemben, többségében járattörléssel, nem megfelelő utastájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban. Amennyiben a hatóság jogsértést állapít meg, a bírság összege kétmilliárd forint is lehet. 

 

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Flickr)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.