Egy 47 éves kétgyermekes édesanya, Davina Tavener a férjével utazott még 2014 novemberében egy nyaralásra, amikor három órával a repülés után rosszul lett a Ryanair egyik járatán. A Royal Bolton Kórház mellsebészszakorvosa, aki a járaton tartózkodott, megpróbált segíteni a stewardesseknek és a többi utasnak megmenteni a nőt, de nem sikerült újraéleszteni. Az ügyből értelemszerűen bírósági eljárás lett, mivel a légitársaságot az áldozat családja feljelentette – számolt be az esetről a The Bolton News még 2015-ben.
Ha lett volna defibrillátor, az anya még élhetne
Clare Garnsey, a Royal Bolton orvosnője később a bíróságon arról beszélt, hogy nem érezte a pulzusát, és úgy vélte, hogy Tavener asszony a repülőgépen halt meg. Szólt arról is, hogy
meglepte, hogy nem volt defibrillátor a fedélzeten, mivel ezek az eszközök létfontosságúak a túlélés szempontjából egy szívroham esetén.
A Ryanair két képviselője, akik megjelentek a bíróság előtt, Chris Grube kapitány, a regionális légi bázis vezetője és Eva Roharikova, a biztonsági főoktató mindketten azt mondták, hogy nem tudnak nyilatkozni arról, hogy a légitársaságnál a jövőben bevezetnék-e a defibrillátorok kötelező használatát.
A Ryanair szóvivője később elmondta: minden szabályozási követelménynek megfelel a járatokon nyújtott orvosi segítségnyújtás, és egyébként törvény nem írja elő, hogy defibrillátorokat kell a fedélzeten tartania.
A Ryanair tehát az életeket mentő defibrillátoron spórolt.