Oroszországban gyakorlatilag nem volt infláció szeptemberben

Oroszországban szeptemberben 0,05 százalékos havi inflációt mértek, miután az előző három hónapban defláció volt.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2022. 10. 07. 21:00
null
Schwerin, 2014. december 16. Orosz rubelbankjegyek a németországi Schwerinben 2014. december 16-án. Az orosz jegybank az éjjel 6,50 százalékponttal 17 százalékra emelte az alapkamatot, de ez sem tudta megállítani a nemzeti valuta, a rubel árfolyamának további esését. (MTI/EPA/Jens Büttner) Fotó: JENS BÜTTNER
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az orosz statisztikai hivatal pénteken ismertetett adatai szerint szeptemberben az éves infláció 13,68 százalékra mérséklődött az augusztusi 14,3 százalékról.

Elemzők véleményének az átlagában 0,1 százalékos havi defláció és 13,6 százalékos éves infláció szerepelt.


 

A szeptemberi adat ismeretében a megkérdezett elemzők 12,5 százalékra változtatták az idei inflációra vonatkozó előrejelzésüket az egy hónappal korábbi 12,7 százalékról.

 

Az orosz gazdaságfejlesztési minisztérium az augusztus közepén várt 13,4 százalékról 12,4 százalékra, a jegybank pedig 12-15 százalékról 11-13 százalékra módosította inflációs várakozását.

 

Szeptemberben 0,38 százalékkal csökkentek az élelmiszerárak havi szinten és 8,89 százalékkal emelkedtek az év eleje óta.

 

A nem élelmiszer termékek 0,15 százalékkal drágultak szeptemberben augusztushoz képest és 12,52 százalékkal az év kezdete óta, míg a szolgáltatások ára havi szinten 0,51 százalékkal, az év eleje óta pedig 9,83 százalékkal nőtt.

 

Borítókép: Orosz rubelbankjegyek a németországi Schwerinben 2014. december 16-án. (Fotó: MTI/EPA/Jens Büttner)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.