Ferenc pápa távozni készülhet
Az Affari Italiani hírportál megítélése szerint jelzésértékkel bírnak Ferenc pápa azon szavai, amelyeket a vasárnapi Úrangyala imádság során mondott a Szent Péter téren összesereglett hívőknek. Róma püspöke úgy fogalmazott: „fel kell ismerni, mikor érkezik el a visszavonulás ideje”, amit az újságírók úgy értékeltek, hogy a szentatya készen áll a búcsúvételre. „Mária, Isten szolgája segítsen bennünket, hogy szabadok maradjunk, helyet készítsünk az Úrnak és teret adjunk másoknak” – fohászkodott a pápa. I. Ferenc imájában keresztelő szent János szavait idézte, amelyek Jézus megkeresztelését követően hangzottak el: „Emberileg azt gondolhatnánk, hogy elismerés és kitüntetés illetné Keresztelő Szent Jánost szolgálatáért, ő azonban visszavonul, hogy helyet készítsen Jézusnak. Jánost nem érdelik a presztízs vagy a siker, tanúságot tesz, majd félreáll. Könnyű szerepekhez vagy pozíciókhoz kötődni. Nekünk is javunkra válik, ha a megfelelő pillanatban félre tudunk állni” – folytatta a szentatya, aki példaként a papok szolgálatát hozta fel, kiknek hivatása, hogy ne magukhoz láncolják a hívőket, hanem hogy Krisztushoz vezessék őket. A pápa ezt azzal is párhuzamba állította, hogy a szülők rengeteg áldozatot hoznak gyermekeikért, akik később, nagykorúságba lépve a saját útjukat járják munkájukban, házasságukban. Bergoglio végül azzal zárta imáját, hogy bár komoly ára van annak, hogy kötődéseinktől szabadok legyünk és a megfelelő időben félre tudjunk állni, ám mégis ez a lelki fejlődés egyedüli útja.
Forrás: Affari Italiani
Franciaország is ársapkával küzd az infláció ellen
– Az infláció terheinek az enyhítéséből a vállalatoknak, jelen esetben a kereskedelmi cégeknek is ki kell venniük a részüket. A francia kormány így azon dolgozik, hogy a hipermarketláncokkal együttműködve az inflációnak ellenálló fogyasztói kosarat hozzon létre – jelentette ki Bruno Le Maire francia gazdasági és pénzügyminiszter a BFMTV adásában. Az érintett francia minisztériumok elképzelése szerint a hipermarketek beszerzési vagy ahhoz közeli áron, minimális árréssel forgalmaznának húsz saját márkás alapvető élelmiszert és kozmetikai terméket. Az inflációtól védett fogyasztói kosárba került termékeket a kereskedők mindaddig kedvezményes áron tennék elérhetővé, ameddig a drágulás nem mérséklődik.
A francia kormány az ötletet Athéntól vette át, a görög kormány ugyanis egy olyan, ehhez hasonló rendszert vezetett be a fogyasztók érdekében, amelynek hatására néhány hét alatt 25 százalékkal csökkentek a kiskereskedelmi árak a fogyasztói kosárban nem szereplő árucikkek esetében is.
Párizs azzal érvel a hipermarket-tulajdonosokkal folytatott tárgyalásokon, hogy a húsz, alacsony áron garantált termék mindössze csepp a tengerben a kiskereskedelemben megforduló 20-30 ezer árucikkhez képest. A kormány szerint az is ösztönzőleg hathat a kiskereskedők döntéshozóira, hogy központi weboldalon fogják tájékoztatni a 67 milliós francia lakosságot arról, hogy mely hipermarketláncoknál érhetők el az érintett árucikkek.
Forrás: Franceinfo, BFMTV