Jogsi helyett elég lesz a telefon az EU-ban

Az Európai Bizottság számos elemből álló közlekedési reformcsomaggal állt elő. Az a cél, hogy az évszázad közepére lenullázódjon a közlekedési balesetek áldozatainak száma az EU útjain.

Magyar Nemzet
Forrás: Totalcar2023. 03. 10. 14:30
null
Debrecen, 2021. március 9. Fokozott közúti ellenõrzés az egyik helyszínen Berettyóújfaluban a Népliget utcában 2021. március 9-én. Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (ROADPOL) Seatbelt elnevezésû programjához csatlakozva az úgynevezett passzív biztonsági eszközök használatát figyelik országszerte a rendõrök. Az egyhetes akcióban elsõsorban a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszer, valamint segédmotorosoknál és motorkerékpárosoknál a bukósisak használatát ellenõrzik. MTI/Czeglédi Zsolt Fotó: Czeglédi Zsolt
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közlekedési javaslatcsomagot terjesztett elő az Európai Bizottság, amelynek megvalósulása jelentősen megváltoztathatja a bevett gyakorlatokat – írja a Totalcar. Jelenleg még csak egy szakmai ajánlásról van szó, amely egyelőre távol áll a jóváhagyástól.

Az elképzelések szerint korszerűsítenék a vezetői engedélyekre vonatkozó szabályokat. Az egész Európai Unióban elég lenne a plasztikkártya helyett egy telefonos alkalmazás, és az adatainkat bármelyik tagország területén lekérhetné az illetékes rendőrség.

A vezetői engedély tartalma is megváltozna. Módosulna a B kategóriával vezethető járművek legnagyobb össztömege: 3500 kilogrammról nem lecsökkentenék, hogy a gyártókat kisebb járművek fejlesztésére kényszerítsék, hanem megemelnék, mivel a villanyautók nehezebbek, mint a hagyományos autók.

A C kategória megszerzését viszont úgy könnyítenék a sofőrhiány miatt, hogy enyhítenének a korhatárra vonatkozó korlátozásokon. Már tizenhét évesen meg lehetne kezdeni a teherautós jogosítvány megszerzését, és vezetni is engednék a 18 év alatti sofőröket rutinos, nagykorú felügyelete mellett – olvasható a Totalcar cikkében.

A tervezett változtatásokról a Magyar Nemzet is beszámolt. A reform szükségességét a közlekedési balesetek magas számával indokolták. 

Tavaly több mint húszezer ember vesztette életét az EU útjain, és az áldozatok többsége gyalogos, kerékpáros, motorkerékpáros vagy robogóval közlekedő volt.

A módosításokkal 2030-ig ötven százalékkal, 2050-ig pedig száz százalékkal szeretnék csökkenteni a halálesetek és súlyos sérülések számát az Európai Unió útjain. A  javaslat olyan bevált gyakorlatokból merít, amelyeket több tagállamban már bevezettek.

Borítókép: Közúti ellenőrzés (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.