Nemrég kiderült, hogy a fogyást elősegítő injekciók egyik gyártója, a dán Novo Nordisk az elmúlt években több mint 21 millió dollárt fordított arra Nagy-Britanniában, hogy kedvezően befolyásolja a szakemberek és egészségügyi szervezetek véleményét – írja a Guardian az Observer tényfeltáró cikke alapján.
Az angol gyógyszerészeti szervezet vizsgálata fényt derített arra, hogy a Novo Nordisk egy másik fogyasztószerrel összefüggésben hétszer is megsértette az iparági etikai kódexet burkolt reklámozás miatt. A dán vállalat 2019 óta 3500 esetben adott pénzt adományok, eseményszponzorációk, ösztöndíjak és egyéb díjak formájában elhízás elleni szervezeteknek, orvosi kollégiumoknak, háziorvosoknak, egészségügyi oktatóknak és egyetemeknek.
A vállalat szerint nem történt jogsértés, és sosem vétett szándékosan az etikai és jogi normák ellen. Akik pedig juttatást kaptak tőlük, azzal védekeznek, hogy a véleményüket nem befolyásolták az anyagi előnyök.