A Deutsche Bahnnal (DB) folytatott bérvitában a német mozdonyvezetők szakszervezete, a GDL újabb sztrájkra szólított fel. Mint a szakszervezet a sajtóközleményében kifejtette, a személyszállításban a németországi sztrájk kedden hajnali 2 órakor kezdődik és szerdán hajnali 2 órakor ér véget, írja a német közszolgálati média. A teherszállításban a munkabeszüntetés hétfő este 6 órakor kezdődik és szintén 24 órán át tart.
Claus Weselsky, a mozdonyvezetők szakszervezetének vezetője már a múlt pénteki sztrájk előtt azt is bejelentette, hogy a jövőben lényegesen kevesebb idő telik majd el a sztrájkok bejelentése és megkezdése között.
– Ez azt jelenti, hogy a vasút már nem megbízható közlekedési eszköz
– mondta a GDL vezetője.
Nem világos, hogy a vasút képes lesz-e a rendelkezésre álló rövid idő alatt összeállítani egy újabb rendkívüli menetrendet. Elképzelhető, hogy a vállalat a rövid határidő miatt az összes távolsági járatot lemondja.
A kompromisszumos javaslat nem működik
A GDL központi követelése a bérvitában a 35 munkaórás hét fokozatos bevezetése teljes bérkompenzációval. A múlt héten a felek közötti közvetítők – Daniel Günther schleswig-holsteini miniszterelnök és Thomas de Maiziere volt szövetségi belügyminiszter – a munkahét két lépcsőben történő csökkentését javasolták 38 óráról 36 órára, teljes bérkompenzációval 2028-ig. Weselsky, a GDL vezetője ezt a javaslatot kezdetben a szakszervezet számára kedvezőtlenebbnek nevezte, majd elismerte, hogy nem jól gondolta. A Deutsche Bahn többször is kijelentette, hogy a tárgyalásokat közvetítők által javasolt csomag alapján kívánja lezárni.
Nem sokkal az új sztrájk bejelentése előtt a vasút hétfőn ismét kollektív tárgyalásra hívta a szakszervezetet.
Meg vagyunk győződve arról, hogy csak a tárgyalóasztal melletti párbeszéd révén tudunk megállapodásra jutni
– mondta Martin Seiler, a DB humánerőforrás-igazgatója.
Pénteken azonban az GDL új, írásos ajánlatot várt a vasúttól a további megbeszélések előfeltételeként. A cég erre nem reagált.