Erre érdemes odafigyelni, ha holnap utazni készül

A német mozdonyvezetők szakszervezete által meghirdetett sztrájk kedd hajnali 2 órától szerda hajnali 2 óráig tart. A vasút korábban újabb tárgyalási felhívást tett közzé, azonban új ajánlatot nem tett.

2024. 03. 11. 9:31
After the GDL strike at Deutsche Bahn - Berlin
08 March 2024, Berlin: People walk in front of Berlin Central Station. In the wage dispute with Deutsche Bahn, the GDL union had called for 35-hour strikes in both passenger and freight transport. Even after the end of the strike, the basic timetable for long-distance services will continue to apply throughout Friday. Photo: Hannes P. Albert/dpa (Photo by Hannes P Albert / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP) Fotó: Hannes P Albert / DPA / AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Deutsche Bahnnal (DB) folytatott bérvitában a német mozdonyvezetők szakszervezete, a GDL újabb sztrájkra szólított fel. Mint a szakszervezet a sajtóközleményében kifejtette, a személyszállításban a németországi sztrájk kedden hajnali 2 órakor kezdődik és szerdán hajnali 2 órakor ér véget, írja a német közszolgálati média. A teherszállításban a munkabeszüntetés hétfő este 6 órakor kezdődik és szintén 24 órán át tart.

Claus Weselsky, a mozdonyvezetők szakszervezetének vezetője már a múlt pénteki sztrájk előtt azt is bejelentette, hogy a jövőben lényegesen kevesebb idő telik majd el a sztrájkok bejelentése és megkezdése között.

– Ez azt jelenti, hogy a vasút már nem megbízható közlekedési eszköz

– mondta a GDL vezetője.

Nem világos, hogy a vasút képes lesz-e a rendelkezésre álló rövid idő alatt összeállítani egy újabb rendkívüli menetrendet. Elképzelhető, hogy a vállalat a rövid határidő miatt az összes távolsági járatot lemondja.

 

A kompromisszumos javaslat nem működik

A GDL központi követelése a bérvitában a 35 munkaórás hét fokozatos bevezetése teljes bérkompenzációval. A múlt héten a felek közötti közvetítők – Daniel Günther schleswig-holsteini miniszterelnök és Thomas de Maiziere volt szövetségi belügyminiszter – a munkahét két lépcsőben történő csökkentését javasolták 38 óráról 36 órára, teljes bérkompenzációval 2028-ig. Weselsky, a GDL vezetője ezt a javaslatot kezdetben a szakszervezet számára kedvezőtlenebbnek nevezte, majd elismerte, hogy nem jól gondolta. A Deutsche Bahn többször is kijelentette, hogy a tárgyalásokat közvetítők által javasolt csomag alapján kívánja lezárni.

Nem sokkal az új sztrájk bejelentése előtt a vasút hétfőn ismét kollektív tárgyalásra hívta a szakszervezetet

Meg vagyunk győződve arról, hogy csak a tárgyalóasztal melletti párbeszéd révén tudunk megállapodásra jutni

– mondta Martin Seiler, a DB humánerőforrás-igazgatója.

Pénteken azonban az GDL új, írásos ajánlatot várt a vasúttól a további megbeszélések előfeltételeként. A cég erre nem reagált.

 

Borítókép: A berlini főpályaudvar (Fotó: DPA/dpa Picture-Alliance via AFP/Hannes P. Albert)


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.