Az, hogy az iráni elnököt szállító helikopter személyzetének egy tagja sem kommunikált a légi irányítással, arra enged következtetni, hogy a gépen komoly irányítási probléma állt fenn – világított rá Kyle Bailey légiközlekedési elemző az al-Dzsazíra pánarab hírtelevíziónak nyilatkozva.
A szakértő szerint ha egy helikopternél komoly műszaki probléma merül fel a repülés közben, a pilóta első feladata, hogy „a gépet a levegőben tartsa, és csak ezután következik a kommunikáció”.
Bailey szerint a helikopter gyakorlatilag kettészakadt, és a farokrotort valószínűleg a főrotor lapátja találta el és vágta le. A baleset vagy műszaki hiba, talán a farokrotor meghibásodása, vagy a pilóta manőverei keltette aerodinamikai erő miatt következhetett be.
A kedvezőtlen időjárási körülmények és a hegyvidéki terep is hozzájárulhatott a halálos helikopter-balesethez – tette hozzá az elemző.
Egy másik amerikai szakértő, Cedric Leighton szerint a pótalkatrészek beszerzése mindenképpen problémát jelenthetett az irániak számára, és akár ez is hozzájárulhatott a balesethez.
Mint arról beszámoltunk, az iráni elnök és kísérete, köztük a külügyminiszter és egyes tartományi vezetők egy amerikai fejlesztésű Bell 212 típusú helikopteren utazhattak, amikor halálos balesetet szenvedtek Irán Kelet-Azerbajdzsán tartományában helyi idő szerint vasárnap este. A helikopter roncsait a reggeli órákban találták meg, és
nem sokkal ezután hivatalosan is megerősítették, hogy a gép összes utasa életét vesztette.