Bringásreggeli-tortúra: 25 percet vertünk a BKV-ra

Bringásreggeliről beszámolni ma már halálosan unalmas – lenne, ha nem tettem volna egy kerékpáros körtúrát 7 helyszín bevonásával. 25 perccel kevesebb idő alatt, mint BKV-val. Közlekedési teszt.

2013. 05. 16. 3:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A múlt heti bringásreggelihez hasonló, mámoros, csokiragacsos akciókról beszámoltam már több ízben, és bevallom, én is unnék már arról értekezni, hogy milyen nagyszerű 2-3 helyen felmarkolni a kakaós csigát a kis Sióval és az almával – megcsinálni persze nem unalmas, főleg, hogy az embernek megoldja a napi legbőségesebb étkezését. Aki ráérzett az ízére, már úgyis tudja, milyen, aki meg nem, az irigykedve bámult adott esetben a Batthyányi téri Duna-parti megállóban vagy a buszon tülekedve a ráérős kerekezőkre. Ami sokkal érdekesebb volt viszont ezen a reggelen, hogy 7 budapesti pontot kerékpárral éppen két óra alatt megtettem – erre pedig tömegközlekedést használva aligha lett volna lehetőségem. Számoltunk.

Reggel 7.06-kor start a Déliből, indulás a Moszkválmán tér felé, át a kaptatón, le a Batthyány utcán a Batyiig. Zsebben az első adag csiga-alma-üdítő kombó. (Azt még nem mondtam, de az MNO szerkesztőségének előre beígértem, hogy a reggeli műszak emberei, legalábbis azok, akik szoktak kerékpározni, kapnak reggelit a BAM! jóvoltából.) Pacsi László Jánossal 7.20-kor, indulás tovább a Szent Gellért tér, az ország talán legforgalmasabb biciklis csomópontja felé. Csiga, üdítő, alma táskában, a helyszínre ígért szerelőstáb üdvözlése, majd át Budapest legrövidebb Duna-hídján a Kálvin felé. 7.35. A négyes metró leendő két megállóját vele bizonyára azonos tempóban tettem meg, nagyjából 4 perc alatt. A Kálvinon még volt „időm” leejteni a két ajándék matricát is, amit a reggeli mellett próbáltak rám szerelni. A dzsesszklub felől két gyerekkel, bringával kikanyarodó anyukát még föl is segítettem a Kiskörúti biciklisávra, ahol 7.45-kor már bőven több mint a 300. voltam a számláló alapján.

Debrecen hajnala:

7.50-kor haladtam rá a legújabb belvárosi kerékpáros útszakaszra, a KüllőnÉlő által tesztelt Bajcsy-Zsilinszky úti buszos kerékpárvonalra. A sarkon lehagytam egy, a megállójába kievickélő 9-es buszt, a bazilika mögött pedig felszedtem a negyedik reggelit – egy vizet, egy vaníliás kiflit meg egy almát. Pózoltam a zsákmánnyal az egész reggelt (13 vidéki, 13 budapesti reggelit) szervező kerékpárosklub és a helyszíni kajálást szponzoráló BKK fotósának (a képeket azóta sem láttam, biztos nem voltam elég szép...), majd rövid cseverészés után, 7.55-kor úgy döntöttem, hogy a Jászai téri helyszín még bele fog férni – 9-re kellett a Népligetbe érnem a reggelikkel. A Jászain – a politikai korrektség jegyében – a főváros egyetlen szoci többségű kerülete etetett meg, jövőre szerintem rá fognak jönni, hogy van jobb hely is a Jászain, mint az északi sarok, a McDonald’s sem véletlenül van a híd szintjén.

A reggel 8.05 váratlanul kihaltan érte a Pozsonyi utat; tömött kocsisorokkal egyáltalán nem találkoztam, még a Váci út felé kanyarodó Bessenyei utcán sem. A Dózsa György úti metrómegállónál 8.15-kor voltam. Itt már egy picit számolgatni kezdtem, és el is felejtettem, hogy a Hősök teréhez van még egy reggelizőhelyszín a Ligetben. Egész jó zöld hullámban, megpakolva kereszteztem a Thököly utat, majd értem el a Puskást (8.30), ez utóbbi szakasz autósoktól már teljesen érintetlen. A Hungária járdájára festett „bicikliút” kicsit dugós volt, de kis leleménnyel és odafigyeléssel azért lehetett nyomni itt is. 8.40-kor felszedtem a Népligetnél az utolsó csomagot is (a MÁV-osok baktattak át a körúton egy alig észrevehető, de megrakott kempingasztallal), és 8.45-kor letettem a munkatársak asztalára az elemózsiát.

(A két óra alatt legyakott 24 km úgy jön össze, hogy fél 6-kor áttekertem 15 perc alatt a Műegyetem rakpartra, ahol minden biciklisnek a kezébe nyomtak egy tikettet, ezért lehetett az egyetemek evezősversenyének farvizén bringásuzsonnát kapni.)

A bringásreggeli képekben:

További képek a Kerekparosklub.hu-n ITT!

A Déliből a Batyira aluljárózással, várakozással, lépcsőzéssel együtt 10 perc (7.16). Kaja elérése, elhozatala, várakozás a villamosra, felszállás és leszállás a Gellért téren, zebrázás, csomagfelvétel: 7.25. Várakozás a téren villamosra, átbötyékelés, tömeg (Fővám téri horror és a Kálvinig 6 piros lámpa). Érkezés a Kálvin csigái közé 7.40-kor. Innen papíron a leggyorsabb a metró, de a merüléssel, mozgólépcsőzéssel, tömeggel, várakozással együtt a bazilika mögé elérni újabb negyed óra. Ha 8-kor felmarkolom a csigát és időtakarékosságból gyalog megyek – vagy szigorúan BKV-val a Nyugatit érintve, majd 6-ossal a Jászaira – negyed órámba megint belekerül az egész, teljesen biztos. Negyed 9-nél vagyunk, és az 1-es villamos Vajda Péter utcai megállójához igyekszünk. Két fő csapásirány van, ami „csak” fél óra: 6-ossal a Blaháig, onnan 99-es busszal a célállomásig; 6-ossal a Nyugatiig, 3-as metróval a Népligetig, 1-es villamossal egy megálló. 8.45-nél járunk, és még nem biztosított, hogy beérek. Felmarkolom a reggelit, 8.50 előtt nem is szállok villamosra, az MNO-ba pedig éppen 9-re beérek. És van ugye havibérletünk 10 500-ért, és a Műegyetem rakpartra még át sem mentünk, ami 25 percnél nem tud kevesebb lenni. Kerékpárral a spórolás 25 kerek perc, és mindössze 12-es átlagsebesség kell hozzá.

A hadvezérek idei ígéretei a későbbi számonkérés gyanánt:

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.