Felkapott téma lett a nagykörúti bringasáv terve, aki követte az ezzel kapcsolatos polémiát a Kerékagy blog írása után, olvashatott a körúti kerékpározók napi számáról (bő ezer), a biciklisták „célmennyiségéről”, arányszámáról az autósokhoz és tujázókhoz képest (6 százalék), illetve a Bubi (jövő évben induló közbringarendszer) dokkolópontjairól, amiből a jelen állás szerint több mint tucatnyi lesz a Nagykörúton vagy legfeljebb 1-2 sarokra onnét.
A tavaly novemberi Városfilmklub-vetítésen Vitézy Dávid BKK-vezér és a Critical Mass-gazda Sinya (Sinka Károly) már alaposan feszegették a témát, és ugyanarra a dilemmára jutottak, mint amire – négy fő következtetése közül az egyikként – a Közlekedéstudományi Intézet BKK-nak készített friss tanulmánya kilyukadt: el lehet a Nagykörúton az ezernél is kevesebb autót pátyolgató sávot venni a jelenlegi használóktól és oda lehet adni a kerékpározóknak, azonban a villamosmegállók összeszorítják a lehetőséget, és pár száz méterenként be kell menniük a kerékpárosoknak az autók közé.
Most persze nagyon úgy néz ki, hogy ez a félmegoldás győz majd (az időben nem bevezetett dugódíj következményeként), hiszen valamit tenni kell: talán már nincs egy év, és a masszívan nagykörúti érintettségű Bubi-projektnek fel kell állnia, márpedig az ehhez érkező jelentős uniós támogatásnak feltétele, hogy a bringakölcsönző pontok kerékpáros úton egyszerűen össze legyenek kötve. Egyébként is érthető a kapitalizmusban, hogy ha valamilyen fejlesztésre 85 százaléknyi pénzt ad egy pályázat gazdája, az általa szabott feltételeket könyörtelenül bevasalja.
Ne is szaporítsuk tovább a szót! Az MNO az ügyes kis Google Street View (ez a Google térképének igen részletes utcanézegetője) segítségével végigjátszotta a játékot, a Nagykörút mely pontján mit kell megoldani ahhoz, hogy a parkolósáv átadható legyen a kerékpározóknak.
A Petőfi hídtól indulunk. (Aki nem ismerné ezt a játékot: mindig akkor kattintsunk csak az út egy előttünk lévő pontjára, ha a szürke mezőnk ellipszis alakú és nem négyszög!)