A kerékpáros közlekedés hátránya, hogy veszélyes, hogy kis hatótávolságú, hogy nem lehet vele szállítani és hogy úthoz közel egészségre rendkívül ártalmas. Ilyen és ehhez hasonló hallatlan gondolatokat tanítanak egyetemen Magyarországon a 2013–2014-es tanév első félévében. A győri Széchenyi István Egyetemről van szó, ahol a közlekedésépítészeti tanszéken a közúti forgalomtechnikát tanulók egy ilyen sületlenségeket felvonultató dokumentum alapján merülnek el a kerékpáros közlekedés rejtelmeiben. Szerzője is van a fél szakdolgozatnyi írásnak: dr. Kálmán László egyetemi adjunktus.
Tényleg nagyon csúnya dolog másokat – főleg idősebb professzorokat – kiröhögni, de azért álljunk már meg! Magyarországon, egyetemen, nyomtatásban és interneten is tananyag egy 2013. szeptemberire vélhetően átdátumozott, elavult hülyeséggyűjtemény, amiért legutoljára az olvasónak kell exkuzálnia magát. (Köszönet a Kerékpárosklubnak, hogy feltette a „szakirodalmat” a Facebookra.)
Szóval Kálmán tanár úr a győri kerékpáros-forgalom adatai között bogarászik a „friss” anyagban, ahol egy 1995-ös 1,3 százalékos, illetve egy 2004-es 0,58 százalékos adatból azonnal el is jut a következtetésre, hogy a hétköznapi kerékpáros közlekedés visszaszorult. Kálmán tanár úr! Ma Magyarországon (László János bringásfélisten mondta a saját szájával a múlt héten) minden munkanapon 5-6 százezer ember indul munkába vagy iskolába drótszamáron, ami a teljes népesség 5-6 százaléka, nagyjából tízszer annyi, mint amennyiről Kálmán tanár úr beszél. A helyszíni beszámolók szerint a 130 ezer lakosú Győrben az 1000 csiga is kevés lett volna csak azok kiszolgálására, akik a tavaszi bringásreggelin a csigahelyen ki is várták (volna) a sorukat.
Kálmán tanár úr mellélő akkor is, amikor az előnyöket sorolja: egészséges a tekerés, de csak zöld környezetben és az úttól távol (két költői kérdés: Min megy a cangás, ha nem az úton, illetve látta-e már azt az évekkel ezelőtti felvételt Kálmán tanár úr, amelyen kísérleti úton van bebizonyítva, hogy az autóban ülő tüdejébe még akkor is folyamatosan megy a nafta, amikor zöldövezetben hajt?).