Óránként százával kelnek át kerékpárral közlekedők a Lánchídon, naponta 2400-an. Elsöprő többségük az óvatosságot szem előtt tartva szabálytalanul, a járda igénybevételével. Eddig nem született megfelelő, átfogó terv az áldatlan állapotok felszámolására: amely bringás az irányonként egy árva, szélén felpúpozott, záróvonalnál konfliktusos, mindössze 3,25 méter széles közúti sávot használja, számíthat a gépjárművek vezetőinek indulatosságára és kényszerű szabálysértésére – ugye közismert tény, hogy másfél méter biztonsági oldaltáv kell előzéskor. Aki pedig a járdán halad gyalogosokat és turistákat kerülgetve – a hídon átbiciklizők több mint kétharmada –, hiába óvatosabb és érzi magát biztonságban, a sávban szabályosan előzni a sávszűkösség miatt fizikailag képtelen autósokhoz hasonlóan szintén áthágja a KRESZ-t, járdán ugyanis tilos bringázni. (Hogy a KRESZ-ben található kitétel, miszerint mégis szabad, ha a közút kerékpározásra alkalmatlan, vonatkozhat-e a Lánchídra, azt most ne firtassuk.)
Küszöbön áll ugyanakkor a Lánchíd évtizedek óta szükséges felújítása, és mivel közútról van szó, vonatkozik rá a közútról szóló törvény 2012-es módosítása:
...a közlekedésfejlesztések során valamennyi, a közúton közlekedni jogosult érdekét figyelembe kell venni. Ebből kiindulva valamennyi országos és helyi közút hálózatfejlesztési, területfejlesztési, városközpont fejlesztési projekteknél a kerékpáros közlekedés lehetőségét is biztosítani szükséges. ( ) A (közlekedési, településfejlesztési stb.) beruházások hálózatos szemlélettel, a teljes rendelkezésre álló keresztmetszet (faltól falig történő) átgondolásával, a kerékpáros, gyalogos és közösségi közlekedés előnyben részesítése érdekében valósuljanak meg.
Október 11-én a bölcs és „úgy mellékesen” törvényes Lánchíd-felújításért kerékpáros tüntetés lesz, amelyhez kapcsolódóan az I bike Budapest mozgalom petíciót is megfogalmazott, ennek részletei itt olvashatóak. A felbuzdulással párhuzamosan a Magyar Kerékpárosklub honlapján megjelent egy szakmai javaslat is, melyet bár nem kért tőlük senki, mégis fontos eleme a történetnek: még a BKK „Vitézy-érájában” a klub és a BKK közösen deklarálták, hogy az MK lesz az az egyesülés, amelynek szakmai véleményét a fővárosi bringás infrastruktúra fejlesztésekor ki fogják kérni.