Még az is lehet, hogy civil nyomásra satuféket nyom a főváros a budai Bartók Béla út ügyében, és rábólint saját korábbi, közmegelégedésnek örvendett tervére, és elveti a boszorkánykonyhában forralt újat. Hogy ne beszéljünk rébuszokban, röviden elmondjuk, miről van szó:
Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub arca és hangja, csatlakozva a fidelitasos figyelemfelhíváshoz emlékeztetett rá, hogy amit most a bringások szeretnének, és amit most lehet, hogy Tarlósék elkaszálnak, arra korábban már minden érintett rábólintott, beleértve Budapest politikai és közlekedésirányítását is.
A tervekben irányonként egy szélesebb járda, parkolósáv, az Andrássy útihoz hasonló biztonsági zóna, kerékpársáv, egy autós forgalmi sáv, valamint egy buszközlekedésre is alkalmassá tett villamospálya szerepelt.
Halász szerint a Bartók Béla út most egy olyan jelkép Budapesten, ami megmutatja, előre megy-e a város, avagy visszafordul a XX. századba, és „mindenki megszívja”.
A rendezvényen kiderült, a belső Bartók ügye nem kerékpáros hiszti. Évekkel ezelőtt alakult itt egy egyesület a környék kulturális életének fellendítésére, értékeinek markánsabb megjelenítésére. A Bartók Béla Boulevard képviselője, Bosznai Tibor szintén szót kapott a demonstráción, és elmondta, ők is egy bringázós, sétálós helyet szeretnének itt. Ha bárki azt gondolná, a levegőbe beszélnek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által is támogatott egyik cég. BUM-Bevásárló és Tematikus utcák Nonprofit Kft. nyílt levelet írt a XI. kerület vezetésének, hogy tartsanak ki a fővárossal szemben, és maradjanak meg a városarculati ráncfelvarrás kerületi terve mellett is. (A levelet ITT olvashatják.)
A New Yorkot Fulbright-ösztöndíjjal megjárt várostervező, Szemerey Samu – a Kortárs Építészeti Központ alapító tagja és kurátora – szintén a környék lakója, ebben a minőségben ragadta meg a szót:
– Ma a világ legélhetőbb és legvonzóbb városai között a méretét tekintve európai 10. Budapest a különböző rangsorokban a 60. és a 100. hely között található. Az első tízben olyan városok vannak, amelyek a gyalogos és kerékpáros közlekedés ügyét előtérbe helyezik. Ennek nem pusztán a sétálás az értelme vagy a bringázás, hanem nagyon komoly gazdaságfejlesztési lehetőséget is rejt: azokban az utcákban, ahol kerékpárosok és gyalogosok közlekednek, az üzletek sokkal vonzóbbak, munkahelyként is vonzóbbak a képzett munkaerő számára, ezáltal sokkal több pénz is termelődik az adott városnak, és az életminőség is javul. Az átgondolt városvezetésből most egy személyes, ad hoc döntések általi városvezetés formálódik – vázolta a tétet a szakember.