A magyar és regionális formatervezők mellett az iparművészek és képzőművészek ismertségének növelését, az értékesítésösztönzést, valamint a hazai tervezők és művészek nemzetközi piacra juttatását tűzte ki célul a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 2020-ban útjára indított 360 Design Budapest sorozata – hangsúlyozta a kiállítás keddi megnyitóján az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese. – Ebben az évben hetven jelentkező közül választotta ki a szakmai zsűri azt a több mint hatvan formatervezőt és művészt, akinek több mint kétszáz alkotását láthatja a közönség a kiállításon – tette hozzá Forintos-Szűcs Anita.

Kiemelte, a programmal Európa-szerte turisztikai vonzerőt kívánnak biztosítani, valamint bemutatni a közép-európai regionális tervezők és művészek gazdagságát a kreatív iparban. Idén először az eseménynek a több mint százéves múltra visszatekintő Adria-palota ad otthont, amely Forintos-Szűcs Anita szerint tovább erősíti a múlt és a jelen találkozására, valamint a magyar kulturális örökség megőrzésére és megújítására épülő koncepciót. A kiállítás kurátora ebben az évben is Bonta Gáspár volt – tette hozzá.
Az idei 360 Design Budapest kiállításon exkluzív tárlatvezetések mellett Dj is szórakoztatja a közönséget, valamint idén először kísérőprogramokat is szerveznek, ezek a dizájn mindennapokban betöltött szerepére hívják fel a figyelmet – mondta Forintos-Szűcs Anita.
A 360 Design Budapest rendezvény egyik vendége lesz a kortárs design kiemelkedő alakja, Rossana Orlandi kurátor és szakértő, akivel több eseményen is találkozhat a szakma és a közönség. Idén a Z generációnak is szerveznek programokat: a 6AM Glassworks olasz dizájnmárka kreatív alapítói, Edoardo Pandolfo és Francesco Palu a kézművesség és a dizájn modern megközelítésének egyesüléséről beszél – magyarázta Forintos-Szűcs Anita.
Ledényi Attila, az Art Market Budapest alapító-igazgatója elmondta: a mostani 360 Design Budapest anyaga leképezi azt,
hogy a képzőművészet és a dizájn közötti határvonalak mára elmosódtak és a dizájn kontextusában is visszaköszön a képzőművészet
Az Art Market két éve működik együtt az MDDÜ-vel, részben azzal a céllal, hogy sikeresen bővüljön a képzőművészet piaca a dizájn iránt fogékony közönség körében. Beszélt arról is, hogy a közösen rendezendő szakmai napon, csütörtökön az építészetben, az ingatlanberuházásban és -fejlesztésben a dizájn és a művészet értéknövelő hatásának témája kerül a fókuszba.