A Tündérkert lett a legjobb sorozat a Magyar Mozgóképfesztiválon

A Moz.Go záróeseményén, a Veszprémi Petőfi Színházban 22 kategóriában adták át a Magyar Mozgókép Díjakat. A Megafilm Service alkotásai és alkotói közül a legjobb jelmez díját Zelenka Nórának ítélték a Majdnem menyasszony című filmben nyújtott teljesítményéért, a legjobb maszk elismerést pedig Tóth Anikó kapta a Tündérkert – Kísértések koráért. A Tündérkert a legjobb tévésorozat kategóriában is nyertes lett, amit Helmeczy Dorottya, a Megafilm Service producere az alkotókon és a színészeken kívül a közönségnek is megköszönt. – A nézők emelnek fel egy sorozatot – emelte ki a producer.

2024. 06. 18. 10:00
Mozgókép
Helmeczy Dorottya, Madarász Isti és Kálomista Gábor a díjátadón Forrás: Magyar Mozgókép Fesztivál
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakmai díjeső mellett, a nézők figyelme is a Megafilm Service alkotásain volt az idei Moz.Go – Magyar mozgóképfesztiválon, hiszen számos helyszínen vetítették a gyártócég filmjeit, a vetítések utáni közönségtalálkozókon pedig az alkotók, művészek meséltek a gyártási folyamatról, a forgatások kulisszatitkairól és személyes élményeikről. 

Mozgókép
A Magyar Mozgókép Fesztivál díjátadó gáláján (Forrás: Magyar Mozgóképfesztivál)

A Magyar mozgóképfesztiválon a Megafilm Service alkotásai

A legsikeresebb történelmi kalandfilmsorozatból, a Tündérkertből a harmadik epizódot, Az áruló jutalma című részt láthatták a nézők a rendezvényen. A vetítés után Helmeczy Dorottya producer, Horváth András Dezső forgatókönyvíró és a főszereplő, Katona Péter Dániel mesélt. 

– A sorozat két hétig volt a Netflixen a tíz legnézettebb sorozat között, a Duna TV-n pedig bekerült a harminc legnézettebb műsor közé. Gyártóként mindig nagy izgalom figyelni, ahogy a nézők reagálnak. Rengeteg szenvedélyes visszajelzést kapok róla a mai napig, és ha látom, hogy kibillentettük a nézőt a komfortzónájából, akkor az nagyon jó érzés – mondta el Helmeczy Dorottya. 

 

A Tündérkert rehabilitálta Báthory Erzsébetet

A Báthory Gábort játszó Katona Páter Dániel többek között arról beszélt, hogy egy színész akkor lehet hiteles, ha a szerepet magából próbálja megformálni, vagyis a karakterré válik, nem pedig eljátssza azt. – Nem könnyű könyv az Erdély-trilógia, az első kötet csaknem ötszáz oldal – mesélte Horváth András Dezső forgatókönyvíró az előkészítési folyamatról. 

 A 2018-ban kezdődő munka első hat hónapja azzal telt, hogy kiválasszuk azokat a történelmi jeleneteket, amelyeket meg tudunk valósítani. Születtek olyan karakterek, akik Móricznál kisebb hangsúlyt kaptak, de mi filmes szempontból izgalmasnak találtuk. Ilyen például Báthory Erzsébet, aki nálunk amellett, hogy nagyhatalmú, de egy nagytudású gyógyító asszony is

– tette hozzá. 

A veszprémi várbörtön

Autentikus helyszínen, az egykori veszprémi várbörtön udvarán vetítették a Cella – Letöltendő élet antológiasorozat 1992 című epizódját, ami a magyarországi olajszőkítések maffiaháborús időszakában játszódik. A közönségtalálkozón Annus Péter line producer, Bendi Balázs forgatókönyvíró, a sorozat ötletgazdája és Márkusné Vörös Hajnalka levéltáros mesélt. Bendi Balázs szándéka az volt, hogy a bűn világát mutassa be, és ehhez keresett keretet. A nyolc részes antológia kétszáz év történelmét dolgozza fel, fikciós történeteken keresztül, 1848-tól napjainkig. – Azt gondoltuk, könnyebbség lesz a nyolc epizódot egy helyszínen leforgatni, amit csak be kell rendeznünk az adott korszakhoz – vette át a szót Annus Péter. – 

Később rá kellett jönnünk, hogy a legapróbb részlete is mesélni tud ezeknek a falaknak, mint egy állandó szereplője a sorozatnak, ezért a legapróbb részletekig kellett változtatni rajtuk szinte minden epizódnál, hogy korhűek és hitelesek legyenek. 

Márkusné Vörös Hajnalka elárulta, hogy amikor az első pár kockát megnézte a sorozatból, felkiáltott: „Te jó ég, ez a veszprémi börtön!” – Szóval ennyire jól sikerült az alkotóknak a hiteles megjelenítés – összegezte a levéltáros. 

Herczeg Ferenc a filmvásznon

Stílusosan a balatonfüredi Vaszary Galéria századelős teraszán meséltek a Magyar mozgóképfesztivállal párhuzamosan futó Könyv-bor-jazz fesztivál vendégeként a Majdnem menyasszony című film alkotói. Somogyi György forgatókönyvírónak ez már a harmadik Herczeg Ferenc filmes adaptációja volt. Az író elmondta, hogy jeleneteket és karaktereket vontak össze, szűkítették időben a történetet, és olyan pillanatokat is beletettek a filmbe, amelyek az eredeti regényben nem voltak benne.

 Filip Fruzsina elárulta, neki ez volt az első line produceri munkája, a Marikát játszó Kelemen Hannának pedig az első filmes főszerepe. – A film arra világít rá, hogy nőként hozhatunk szabadon döntést, és döntsünk is, mert a határ a csillagos ég – mondta a line producer.

 Hajdu Tibor, aki ifj. Toll Jenőt alakítja, lubickolt a szerepben. – Mindig szerelmes férfiakat játszottam eddig, most voltam életemben először negatív figura. Toll Jenőként végre gonoszkodhattam egy kicsit – nevetett a színész.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.