Nem rendezői víziók megvalósítása, apró szakmai trükkök kiélése, kipróbálása a Magyar Állami Operaház elsőrendű feladata, hanem az, hogy a nézők az előadások után különb emberekké váljanak – fogalmazott Szinetár Miklós, a teátrum január elsejétől négy évre kinevezett intendáns-főigazgatója a tegnapi társulati ülésen.
Az operaszínpadon a műveken keresztül a nagy emberi pillanatokat kell felmutatni (öröm, csalódás, hitszegés, árulás), amelyek életünk részei. Érzéseket, világfelfogásokat kell eljuttatni a nézőkhöz – mondta. – Fő célom az elkövetkező esztendőkben – jelentette ki Szinetár –, hogy mindez a darabválasztással, a szereposztással megvalósuljon. Az intendáns kiemelt célja az is, hogy az Operaház esténként rendhagyó művészhely, napközben nyugodt légkörű, tisztességes munkahely legyen. Erre lehetőséget nyújt a teátrum tavalyi esztendőben 6,3 milliárd forintra megemelt állami támogatása, amellyel három évtizedes lemaradást hoztak be, s amellyel az intézmény megkapta a neki járó juttatást.
A rendelkezésre álló idő alatt a főigazgató szeretné konfliktusoktól mentesen végrehajtani az élet rendje szerinti generációváltást. A vezetőség fokozottan törekszik arra, hogy szerephez juthassanak a fiatalok. Maga Szinetár mandátuma utolsó harmadában el szeretné érni, hogy kiválasztott utódja mellette dolgozhasson. Mint az korábbi nyilatkozatokban megjelent, a teátrum régi-új vezetése hangsúlyozni kívánja az Operaház magyar karakterét, ami a megfelelő művek megválasztásával, saját közönségére való megkülönböztetett figyelemmel, magyar művészek színpadra léptetésével érhető el. A tervek között említette Szinetár az Erkel Színház rekonstrukciójában rejlő nagy lehetőséget, hiszen az Andrássy úton nem, de ott megvalósíthatók a XXI. század elvárásainak megfelelő, korszerű szcenikai megoldások.
Az intézményi jelleg erősítését a világgal való kapcsolattartással, külföldi vendégjátékok szervezésével segítik elő. Vendégművészeket mostantól csak akkor hívnak Budapestre, ha olyan szerep adódik, amelyet saját énekes nem tud elénekelni, illetve szívesen látnak egy-két korszakos jelentőségű világsztárt.
Az Operaházat egyszemélyi felelősként az intendáns-főigazgató vezeti. Egyik helyettese Petrovics Emil, a jelenlegi megbízott fő-zeneigazgató. (Mint elhangzott, a főzeneigazgatói pályázatot már kiírták.) Szinetár másik helyettese Fülöp Attila, aki ügyvezető igazgatóként a működést biztosítja. Az első karmester Kovács János. Harangozó Gyula balettigazgató és a balett-társulat megkapta a maximálisan lehetséges önállóságot, saját költségvetést.
A jövő szezon műsoráról szólva Szinetár Miklós bejelentette, négy operabemutatót és két balettpremiert tervez. Bellini Normáját nyáron viszi színre a VIP Arts, így kerül ismét a rég nem játszott darab a repertoárba. Az évad nyitó darabja Szokolay Sándor Vérnásza, Kovalik Balázs rendezésében. Bemutatják Mozarttól a Don Giovannit és Janácektől a Jenufát. Ősztől felújításban ismét látható lesz a Hunyadi László. Az évad végén Wagner Lohengrinjének Erkel színházi premierjét tartják meg. A balett-társulat az ötven éve először játszott Coppéliát állítja színpadra, valamint a Liszt-zenékre készült Macmillan-koreográfiát, a Meyerlinget, amely jelenleg csak a londoni Covent Gardenben látható.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség