Verdi halhatatlanját újítják föl az Erkel Színházban. A Rigolettót sokszor, sok nagy énekessel láthatta már az Operaház közönsége, nem véletlen, hogy most ismét színpadra állítják. Egyrészt, mert egyetlen dalszínház sem nélkülözheti a repertoárjából, másrészt, mert nagy iránta a nemzetközi érdeklődés. Japánból például, ahova rendszeresen turnéra jár a Magyar Állami Operaház, kifejezetten megrendelték tőlük tavaly nyári körútjukra. Olyannyira, hogy még a díszlet költségeibe is „beszálltak”. Mint Csikós Attila tervező elmondta, emiatt könnyen összeszerelhető-szétbontható és szállítható díszleteket készítettek.
Szinetár Miklós főigazgató, az előadás rendezője arról szólt, hogy az elmúlt időszakban két nyomvonalon haladtak azok, akik a Rigolettót színre vitték. A közhelyektől való féltükben sokan vad aktualizálásba fogtak, mások pedig muzeális produkciókkal álltak elő. Ő a harmadik utat választotta. Mivel a zeneszerző nyilvánvalóan korához szólt a mantuai történet ürügyén, a színpadot Verdi korába helyezték. S mert, mint mondja, számtalan műben idézték meg a bohóc mindenkori kiszolgáltatottságát, a mostani Rigolettóban ez a korábbiaknál nagyobb nyomatékot kap. Hangsúlyozni kívánják, hogy ha valaki önös érdekből vagy meghunyászkodásból, félelemből egy erkölcstelen hatalom cinkosává válik, nincs számára szabadulás. Szeretnék egyéb vonásokkal is színezni, összetettebbé tenni a jellemeket.
Az előadás társrendezője a fiatal Harangi Mária.
Az operát mindenekelőtt a többszörös szereposztási lehetőség miatt vették ismét elő – jelentette ki Szinetár Miklós. Amikor elvitték például Japánba, az ottani impresszárió által vendégül hívott bécsi sztárénekesnőnél jobbnak bizonyultak az Operaház „saját” Gildái. Jelenleg épp négyen játszszák a szerepet: Kertesi Ingrid, Péter Cecília, Bazsinka Zsuzsa és Rost Andrea. A mantuai herceget Kovácsházi István, illetve Fekete Attila énekli, a címszerep pedig Fokanov Anatolijé, Sólyom Nagy Sándoré, valamint Gurbán Jánosé. Sparafucilét Szvétek László, Cserhalmi Ferenc, illetve Bátor Tamás énekli, Maddalena szerepét pedig Gál Erika/Szolnoki Apollónia alakítja.
Vezényel Medveczky Ádám és Kesselyák Gergely, a jelmezeket Vellich Rita tervezte.
Fülöp Attila, az Operaház főtitkára a keddi sajtótájékoztatón bejelentette, hogy ma és 29-én a Mikó András rendezte Parsifal-előadásban Gurnemanz képmásában – Sarastro, Hans Sachs, Marke király stb. szerepekkel a háta mögött – a világhírű baszszus, Robert Holl lép föl vendégként.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség