Hawaii, dizsi, Clooney: Utódok
Az ünnepelt amerikai független filmes Alexander Payne a Schmidt története és a Kerülőutak után ezúttal Hawaiira telepíti hősét, akinek szokványos és csendesen folydogáló életében nem várt és nem kívánt változás következik be. A főszerepet játszó George Clooney ezúttal egy kétgyermekes apát alakít, akinek egy szörfbaleset után kómába esik a felesége. Miközben a család igyekszik berendezkedni az új helyzetre, szép csendben kiderül: a már-már unalmas házasság burkán korábban hatalmas repedések keletkeztek. A súlyos titkok mellett újraértékelődnek az emberi kapcsolatok, mindenekelőtt az apaszerep és a barátságok is. Alexander Payne filmje kifejezetten lassú, a kisszerűség és hétköznapok eseménytelensége szinte bántóan hatol be a tudatunkba. Az Utódok Clooney érzékletes tolmácsolásában, de semmi esetre sem csak neki köszönhetően válik emlékezetes darabbá, a rendező egyedi atmoszférateremtő képessége és stílusa legalább annyira a siker záloga. A díjak sorával elhalmozott George Clooneyt várhatóan semmi sem menti meg második Oscar-díjától egy olyan karakter megformálásáért, amelynek legnagyobb erénye a természetesség és a hétköznapiság. A hét favoritja kétségtelenül az Utódok.
A hét csalódása: Isztambul
Török Ferenc legújabb filmje több elhalasztott premier után került végre a mozikba. Az életrajzi ihletésű mozi egy középkorú nőről, Katalinról szól, akit férje harminc év házasság után elhagy egy fiatal tanítványáért, felnőtt gyerekei pedig nem figyelnek rá. Az idegösszeomlás után hirtelen ötlettől vezérelve Törökországba utazik, és ott kezd új életet, egészen addig, amíg fia érte nem megy. A Moszkva tér, a Szezon, az Overnight és az Apacsok rendezőjének filmje magyar–török–holland–ír koprodukcióban készült, a főszerepben a holland Johanna Ter Steege-vel és Lukáts Androrral. Bátran ki lehet jelenteni: egy Török-mozipremier az elmúlt években eseménynek minősült. Ám itt és most a körülmények nem éppen a legideálisabbak. A film sem váltja be minden szempontból a hozzá fűzött reményeket: a nehézségek árán elkészült alkotást dramaturgiai zavarok teszik nehezen befogadhatóvá, karakterei nem szerethetők, a végeredmény pedig sajnos egy befejezetlen film benyomását kelti. Az Isztambul egyértelműen a hét csalódása.
Az aktuális mesedózis: A szépség és a szörnyeteg
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!