Az 58 éves művész eredetileg korábban érkezett volna a Budapesti Tavaszi Fesztiválra, de térdműtéten esett át, orvosai pedig pihenőt írtak elő számára.
A Pokoli vígjáték egy sorozatgyilkos – Jack Unterweger – történetét dolgozza fel, monodráma, amelyet operaáriák tűzdelnek. Malkovich újságírókkal beszélgetve felidézte, a darab előtt keveset tudott a gyilkosságokról és az elkövetőről. Unterweger története határokat feszegető darabként került színpadra, így Malkovich nem is igazán tudott felkészülni szerepére. – Persze az ember megtanulja a sorokat és mindazt, amit tennie kell a színpadon, de az időm java része azzal telt, hogy kifejezzem a szöveg és a zene interakcióját a darabban. A Pokoli vígjáték jó része ugyanis zene, amely igen szoros kapcsolatban áll a cselekménnyel és a szöveggel – mondta.
John Malkovich egy másik művet is készített a Pokoli vígjátékot vezénylő Martin Haselböckkel és a rendező Michael Sturmingerrel. A The Giacomo Variations (A Giacomo-variációk) című darabban a színész szövege mellett Mozart Don Giovanni, Cosi fan tutte, valamint Figaro házassága című operáiból énekel is. A szerep miatt egy időre felhagyott a dohányzással. – Attól tartok, ezt hamarosan megint meg kell tennem – jegyezte meg. Mint mondta, a Giacomo egy teljesen más darab, rengeteg zenei munka előzte meg, nagyon sok tennivaló volt a zenével. Hozzáfűzte: nagyon hangsúlyos jelenetek szerepelnek a darabban, még mindig alakítanak rajtuk, változtatásokra van szükség az első felvonásban, néhány dolgot ki kell venni, néhányat be kell tenni. Malkovich számára a felkészülés a munkát jelenti, soha nem értette igazán, mit értenek az emberek felkészülés alatt.
Az amerikai művész pályafutása a színpadról indult, világhírűvé azonban filmjei – a Gyilkos mezők, vagy épp a Veszedelmes viszonyok – tették. – A filmezés „jó élet”, de nem mondanám élvezetnek. Bármi, amin az ember 14 órát dolgozik, hogy legyen belőle egy perc – ha szerencséje van –, az nem élvezet. A színház viszont annál inkább. A színdarabban dolgozol, míg a filmben csak vársz. A filmben nincsenek „pillanatok”, a színház sokkal organikusabb és könnyebb is csinálni – hasonlította össze a két műfajt.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!