Múlt héten azon lamentáltunk, hogy egy jelenség van-e születőben a Bosszúállók tengeren inneni fogadtatása alapján, ám a hétvégi amerikai premier nemcsak kiegyenesített minden kérdőjelet, hanem egyenesen cunamiként söpört el minden kételyt.
A Bosszúállók fenomenális eredményeket produkálva és az előzetes optimista becsléseket is túlszárnyalva elképesztő, 200,3 millió dolláros bevételt húzott be három nap alatt. Ezzel minden idők legjobb első hétvégéjét érte el, letaszítva a trónról a Harry Potter-saga fináléját (169,2 millió dollár). A film emellett továbbra is arat a nemzetközi piacokon is, így máris 641,8 millió dollárnál tart, s tekintettel arra, hogy Észak-Amerikában már nem a 400 millió a tét, hanem hogy meglesz-e az 500, nyugodtan kijelenthető, hogy bőven 1 milliárd felett zár a Marvel-film csak a mozikban!
Már a csütörtök éjféli első vetítések elsöprő sikere után várható volt az abnormális fogadtatás, s bár a pénteki rekord megmaradt Potteréknek, a szombati és vasárnapi rekord mellett a Bosszúállóké immáron a 100, 150, 200 millió dolláros bevételt a leggyorsabban elérő mozi rekordja. Külföldi szakértők egyetértenek abban, hogy a siker záloga a tudatos marketingkampány, a Bosszúállók érkezését ugyanis gyakorlatilag már a Thor, Amerika kapitány, A hihetetlen Hulk mozikban is „reklámozták”, a pavlovi reflex pedig maradéktalanul működött. A teljesség kedvéért írjuk le a nyilvánvaló statisztikát, hogy az amerikai nézők 60 százaléka 25 év alatti férfi volt, vagyis elmondható, hogy a célzott szubkultúra tökéletes megszólítása sikerült az elmúlt három napban.
Ezek után még határozottabban igaz néhány nappal ezelőtti elmélkedésünk a képregény-adaptációk elkövetkező években várható uralmáról, s legközelebb a Batman-film alapján lesz megállapítható, hogy lehet-e többször Budán kutyavásár. Jelenleg nem nagy tétben fogadnánk ennek ellenkezőjére.

Az urbex szerelmeseinek új kedvenc helye lesz ez a hátborzongató balatoni üdülő