Földönkívüliek és gyermekmegrontók – itt az új Alien

A hét premierjei között van az év egyik leginkább várt mozija, Ridley Scott Prometheusa. És fut még egy pedofil és egy ámokfutó is a vásznon.

kgy
2012. 06. 08. 6:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem Alien, de mégis Alien – Prometheus

Ridley Scott 1979-ben elindított egy legendát, megrendezte A nyolcadik utas: a Halált. Az Alien-filmek reneszánsza és népszerűsége a mai napig töretlen, az emberek találkoztak már az idegenekkel űrhajón, saját bolygójukon, börtönbolygón és utalásjelleggel a Földön is, miközben az idegenek rajongói kérés után összecsaptak a Predatorokkal is. A rendező most visszatért a gyökerekhez és egy előzményfilmet szeretett volna készíteni az Alienekről, amit aztán hosszas huzavona után egy, a brandtől független földönkívülis sci-fivé formált át. Ettől még (s a film erre közvetlen utalásokat is tesz) természetesen ez egy Alien-film, azok közül is az előzményekről beszélő darab. A filmről páros recenziót közölnek a rovat kritikusai.



Megismerni egy pedofil hétköznapjait – Michael

A tavalyi cannes-i filmfesztivál egyik legegyedibb darabja a versenyprogramban egy elsőfilmes osztrák alkotás volt. A rendező Markus Schleinzer ettől még cseppet sem nevezhető zöldfülűnek, vagy amatőrnek, éveken keresztül Michael Haneke casting direktoraként tanulta a rendezés fogásait. A nagy mester árnyékából pedig egy olyan forgatókönyvvel lépett ki rendezőként, amit Haneke maga is szívesen vászonra vitt volna. Schleinzer egy pedofil hétköznapjait mutatja be, s egy tízéves kisfiúval való kapcsolatán keresztül ábrázolja egy „szörnyeteg” életét. A hanekei bizarr megdöbbentően távolságtartó, puritán eszközökkel és módon beszél egy pedofil mindennapjairól. A film iránti érdeklődést segíti, hogy több osztrák eset is bejárta a világot az elmúlt években, de a rendező története egy fiktív eseményről szól. Nem könnyű nézni, de mozgóképként rendkívül egyedülálló, nagyon magas színvonalú munka. Tavaly a miskolci Cinefesten a zsűri díját nyerte el, a rendező a Magyar Nemzetnek interjút is adott.



Cirkuszi horror Franco tábornokkal – Egy őrült szerelem balladája

Hogy a spanyolok őrültek, mindig is tudtuk. Ahogy azt is – ha máshonnan nem, a filmjeikből ez rendre kiderül –, hogy a mai napig nem képesek kiheverni sem a polgárháború, sem az azt követő Franco-diktatúra emlékét. Álex de la Iglesia filmjénél, amit Velencében Tarantino magasztalt az egekbe, nehéz lenne ezt még látványosabban nyomatékosítani. A teljes műfajkavalkádba fulladó, és ezért szinte már nézhetetlen mozi – a háborús heroizmustól a Fellinit idéző édesbús groteszken át a véres trashfilmekig rengeteg mindent kutyult össze a rendező – két cirkuszi bohóc szofthorrorba átcsapó küzdelmét mutatja be a szépséges akrobatalány kegyeiért a diktatúra kései szakaszában. A film hemzseg a hasadt személyiségektől, a nevető bohóc kegyetlen állat, de a gyerekek imádják, a síró bohóc szelíd macinak tűnik egészen addig, amíg nem kezd önmaga és mások megcsonkolásába, és rajtuk kívül sincs egy épelméjű szereplő sem a filmben, még a pár percre feltűnő Franco tábornok tűnik a legszolidabbak, annak ellenére, hogy a film sugalmazása szerint nyilván ő zavarta össze ennyire honfitársai és alattvalói fejét. Spanyol szakosoknak kötelező, másoknak viszont komoly megpróbáltatást jelenthet ez a 107 percnyi mozis ámokfutás.




A korábbi hetek mozibemutatóiért kattintson ide.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.