Elmondta többek között, hogy megtartaná a Trafó eddigi fő profilját a hazai kísérletező összművészeti produkciók központjaként, és emellett fontos nemzetközi előadásokat hívna meg Budapestre, valamint nagy hangsúlyt fektetne a műhelymunkákra.
A Fővárosi Önkormányzat korábban azt közölte, hogy a nyári szünet végére megszületik a döntés. Az előző, érvénytelenített pályázaton a szakmai bizottságtól Nagy József egy tartózkodás mellett 5 támogató szavazatot kapott, de a Fővárosi Önkormányzat közleménye szerint „a kiváló művész pályázata nem tartalmazta teljes körűen a pályázati felhívásban megjelölt dokumentumokat, ezért az önkormányzat nem vállalhatta, hogy az előadó-művészeti törvénynek és a munka törvénykönyvének nem megfelelő eljárás szerint nevezze ki a vezetőt”.
Nagy úgy véli: „Szabó György (az eddigi igazgató) nagyon igényes műsorpolitikát alakított ki, amelyet mindenképpen meg kell tartani”. Ezt egészítené ki rendszeres műhelymunkákkal. Saját maga is tartana mesterkurzusokat, de elsősorban rendezőket és vendégtanárokat hívna meg. Neveket addig nem kíván nyilvánosan megemlíteni, amíg nem születik meg a végleges döntés.
Véleménye szerint a különböző művészeti területeket fontos lenne közelíteni egymáshoz párhuzamos műhelymunkákkal. Ennek keretében például egy filmes csoport találkozhatna a kortárs bábművészekkel, vagy az új cirkusz képviselői az installációs képzőművészekkel. Mindehhez szerinte a Trafó belső tereit is át kellene alakítani, hogy a színpad időnként kiállítótérként is működhessen.
„Ha támogatást kapok a terveimhez, az első lépés a térbővítés lenne, majd a több kapcsolódási pont lehetőségének megteremtése következne, országon belül és kívül is” – hangsúlyozta. „Nem azt állítom, hogy csak külföldről jön a minőség, de a magyar alkotókban jobban kellene tudatosítani, hogy mi történik a világban, ehhez kell a külföldi mérce. Az előadó-művészetben pedig mindenhol közvetlenül jelen kell lenni, azt nem lehet videóról követni” – tette hozzá.
Nagy József hosszú távon a befogadó színház „francia modelljének” meghonosítását szeretné Magyarországon, amelynek lényege, hogy egy-egy állami támogatású koreográfiai vagy színházi központhoz tartozó alkotó szabadon kísérletezik, a kész produkcióját azonban nemcsak a saját színházában, hanem az egész országban bemutatja, turnézik vele.
Szerinte a Trafó az előző vezetés alatt valójában már ebben az irányban indult el. „A Trafóval az a gond, hogy egyedül van” – fogalmazott Nagy József. Ezért ha elnyeri az intézmény vezetői posztját, szeretné meggyőzni a döntéshozókat arról, hogy az országban máshol is alakuljanak a Trafóhoz hasonló kortárs összművészeti központok. Akkor pedig Budapesten megtartható fő profilnak az előadó-művészeti jelleg, míg egy-egy vidéki város szakosodhatna zenei vagy képzőművészeti irányra. „Négy-öt ilyen hellyel elindulna egy igazi körforgás Magyarországon” – fűzte hozzá.

Erre mindenkinek figyelnie kell! Vörös riasztást adott ki a Gmail