A Bourne-hagyaték
Öt éve már, hogy Matt Damon és a rendező Paul Greengrass a maga részéről befejezettnek tekintette Robert Ludlum kémhősének mozgóképes kalandjait. A csúcson hagyták abba: A Bourne-ultimátum nemcsak a trilógia legjobb darabja volt, de a filmtörténet kémfilmjeinek sorában is az egyik legjobban sikerült hollywoodi alkotásként raktározhattuk el emlékezetünkben. A producerek fejében viszont nem ez, hanem a három rész generálta egymilliárd dolláros bevétel maradt meg. Damont viszont dicséret illeti, hogy minden ostromot visszautasítva nem állt szorítóba a pénzért egy negyedik részben, a stúdiónak maradt a B terv. Új rendező, új főszereplő, új történet. A Bourne-hagyaték már nem az író Ludlum története, ellenben az első három rész forgatókönyvírójának, Tony Gilroynak a rendezése, aki elhagyta elődje kézikamerás mozgásait, s a történetben fokozta az akciójelenetek számát. Főhőse hasonló életutat jár be, mint Bourne, ő is szuperkiképzés után válik nemkívánatos személlyé, likvidálása pedig azért nem sikerül, mert túl tökéletes. Elmenekül lebombázása elől, majd megpróbálja kideríteni, miért és kinek állt útjában. Ebben lesz segítségére egy csinos doktornő, aki hozzá hasonló cipőben jár – őt laboratóriumi kísérletek közben akarják kivonni a forgalomból –, s szintén az életéért menekül. És ahogy egy jó bűnügyi filmben illik, a szálak szépen lassan összefonódnak, majd sötét titkok kerülnek napvilágra. De addig még a két főszereplőnek sokat kell dolgoznia, s még inkább menekülnie. Kritikánkért katt ide!
Valaki más élete
Franciaország ismert és kedvelt exportcikke, Sylvie Testud amellett, hogy ontja a filmszerepeket (átlagosan 3-5 filmet simán bevállal évente), nem létező szabadidejében még a kamera mögött is kipróbálta magát. Rendezői bemutatkozása, a Valaki más élete olyan film, amelyben maga is szerepelni szokott, ám ezúttal átadta a lehetőséget Juliette Binoche-nak, aki Mathieu Kassovitzcal romantikázik. A film egy olyan nő története, aki negyvenévesen ugyan szép karriert tudhat a magának, ám ezért feláldozta a családját és a magánéletét. Ezúttal azonban lehetősége nyílik, hogy rendbe hozza a dolgokat, s mindezt úgy, hogy 25 éves énjébe csöppen vissza, akinek kiesett a kritikus 15 év, ahol a pénz és a karrier kedvéért elvesztett olyan értékeket, mint a szerelem. A „mi lett volna, ha” lehetőségre játszó filmben Kassovitz csak asszisztál Binoche mellett, a Valaki más élete pedig kissé sekélyesen lovagolja meg ezt az alaptematikát.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!