Dél-koreai alkotás kapta az Arany Oroszlánt

Dél-koreai alkotás, Kim Ki-duk rendező felkavaró műve, a Pieta érdemelte ki a legjobb filmnek járó Arany Oroszlán-díjat szombaton este a 69. velencei mustrán.

WL
2012. 09. 08. 18:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Oscar-díjas amerikai színész Paul Thomas Anderson vallási drámájában, a The Master című munkában nyújtott alakításával érdemelte ki a világ legrégebbi filmes seregszemléjének rangos elismerését. Filmbeli karakterét sokak szerint a szcientológiai egyház alapítójáról, L. Ron Hubbardról mintázták az alkotók. A zsűri úgy döntött, megosztja a legjobb férfi színésznek járó Coppa Volpit, amelyet Hoffman mellett partnere, Phoenix is megkapott. A két színészt máris esélyesnek kiáltották ki a jövő évi Oscar-díjra.

A The Master révén Paul Thomas Anderson kapta a legjobb rendezését járó Ezüst Oroszlánt. Bár a kritikusok esélyesnek kiáltották ki a filmet, a produkciót meglepetésként érhette a két díj, Hoffman ugyanis az utolsó pillanatban, a repülőtérről érkezve esett be a díjátadó gálára a Lidóra, és ziláltsága miatt szabadkozva vette át a Volpi Kupát Phoenix nevében is. Ő vitte el a Paul Thomas Andersonnak járó Ezüst Oroszlánt is.

Elkötelezett humanista alkotás

Kim Ki-duk Pieta című filmje olyan brutális, hogy nem könnyű végignézni, a dél-koreai rendező azonban olyan meggyőzően szőtte össze a kőkemény thriller és a megindító szerelmi történet szálait, hogy végül ez a versenyfilm kapta Arany Oroszlán-díjat. A dél-koreai rendező visszatérő vendég a nagy múltú velencei nemzetközi filmmustrán, korábban A sziget, a Címzett ismeretlen és a Bin-Jip – Lopakodó lelkek című filmjeit tekinthette meg a Lido közönsége. Utóbbival 2004-ben elnyerte a FIPRSCI díját a lagúnák városában.

 

A Pieta egy könyörtelen uzsorás és egy titokzatos nő története, aki azt állítja magáról, hogy az uzsorás anyja. Kim a film keddi bemutatója előtt elmondta, úgy érzi, hogy filmje elkötelezett humanista alkotás a gazdasági válság korában. A Pietában a törleszteni képtelen adósok végtagjaikkal fizetnek: a „biztosítási pénzt” az uzsorás kapja. A megcsonkítottak utcai koldusként küzdenek életükért, vagy feladják és öngyilkosságba menekülnek. A film egy megrázó jelenetében egy apa, aki kétségbeesetten próbál pénzt szerezni megszületendő gyermekének, mindkét kezét felkínálja, de előtte még utoljára megszólaltatja gitárját. Az uzsorás kegyetlenségének csak a nő megjelenése vet véget, aki azt állítja, hogy születésekor elhagyta. A férfi eleinte képtelen hinni neki, és brutális próbáknak veti alá, ám az asszony kitartása és szeretete végül meggyőzi. A rendező elárulta, hogy Michelangelo híres Piétájáról, a halott Jézust ölében dajkáló Máriáról mintázta filmje női főhősét.

Izraeli film, a Fill The Void főszereplője, Hadas Jaron kapta a legjobb színésznőnek járó Coppa Volpit, amelyre előzetesen épp a Pieta női főszereplőjét, Cso Min-sut tartották a legesélyesebbnek.

A zsűri különdíjával gazdagodott az osztrák versenyfilm, az Ulrich Seidl rendezésében készült Paradies: Glaube.

A legjobb forgatókönyvnek járó díjat az Aprés mai című film és Olivier Assayas kapta. Assayas nemcsak írója, rendezője is az 1968-as francia diáklázadások után játszódó alkotásnak.

A legjobb operatőri munka terén az E stato il figlio című Daniele Cipri-filmet jutalmazta a Michael Mann vezette zsűri.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.