Én vagyok Bruce Willis!

A kultgyanús akció-thrillerben egy férfinek a Bruce Willisre hasonlító időskori énjét kell megölnie. De jut a hétre minden más is.

kgy
2012. 09. 28. 6:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Looper – A jövő gyilkosa

Mindig gyanakvással kell fogadni, ha egy filmet már jó előre kultikusnak kiáltanak ki, nem várva a nézők ítéletére, akik alapvetően meghatározzák egy mozi ilyetén besorolását. A Looper – A jövő gyilkosa az eddigi tesztvetítések és előzetes kritikák alapján ilyen bezzegfilm lesz idén, amelyben a jövőben lehetővé válik az időutazás, s a múltba küldik vissza a likvidálandó bűnözőket. Az erre szakosodott kápók nem gondolkodnak, csak lőnek, ám amikor egyiküknek egy nap saját magát kell lelőnie, minden megváltozik. A Looper a népszerű időutazó tematikát használja fel látványos és akciódús bűnügyi mozija alaphelyzetéül, amelyben Joseph Gordon-Levitt többek között azt is megtudja, hogy időskorára ő lesz Bruce Willis. Ezzel a ténnyel muszáj megbarátkoznia, különben nem tudja, hogy saját magával néz szembe. A Looper – A jövő gyilkosa persze nem sokat áldoz ennek a részletnek, s nincs is akkora jelentősége, valahogy mégis be kellett csempészni az akciósztárt a történetbe. Amely fordulatos, látványos és igen, talán még az is meglehet, hogy ez lesz az idei év hűha mozija, bár vannak korábbról már jelentkezők erre a címre (lásd: Batman és társai), a tengerentúli jóslatok szerint pedig a világpremierben startoló alkotás az USA-ban csak a második helyre fog szorulni a Hotel Transylvania rajzfilm mögött. Meglátjuk.

Sammy nagy kalandja 2

Közhellyel kell kezdenem a Sammy nagy kalandja 2 kapcsán, de mégis örömteli az a tény, hogy egy európai animációs film sikeresen tudja felvenni az egyre fokozódó nemzetközi versenyt a hollywoodi CGI-monstrumokkal szemben. A Sammy nagy kalandja esetében ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy elkészült a második rész, ami egy anyagilag megtérülő első epizódot feltételez. Az anyaországát tekintve belga mese első részében 2010-ben Sammy 3D-ben indult a gyerekek és gyereklelkű felnőttek szívének meghódítására, s akkor mindezt némi globalizációs felhanggal tette. Az 1959-ben kezdődő történetben ugyanis Sammy 50 éven keresztül járta az óceánokat, s szemtanúja volt, hogy az emberiség miképp igázza le nem éppen követendő módon a természetet. A Sammy nagy kalandja – A titkos átjáró bájával és kedvességével hívta fel magára a figyelmet, a második rész pedig ebből az emlékképből táplálkozna, ugrik egy generációt a főszereplők tekintetében, s előveszi az összes kelléket a korábbi sikeres tengervízi mesefilmekből (cápa, sirály, rák és társai). Az alapsztori szerint orvvadászok ejtik foglyul a teknősöket, akiket egy dubaji vízi parkba visznek, innen kell megszökniük, hogy a szétszakított teknőscsalád újraegyesülhessen. Carrie Bradshaw után a teknősök útja is az Egyesült Arab Emírségekbe vezet.

Hotel Mekong

A suta PR-fogások ellenére az itthon a nézők számára tökéletesen ismeretlen és kimondhatatlan nevű hongkongi Apichatpong Weerasethakul leginkább arról nevezetes, hogy általános meglepetésre 2010-ben megnyerte Cannes-ban az Arany Pálmát. Ugyan a Boonmee bácsi, aki képes visszaemlékezni korábbi életeire című korábbi, lila ködös filmjére a magyar bemutatón nem voltak tömegek kíváncsiak, de hátha most minden megváltozik. A Hotel Mekong nem egészen játékfilmnyi hosszban (61 perc) ismét a nagy semmiről beszél lelkesen egy olyan történetben, amelyben valóban nehezen felfejthető a koncepció, a történet és sarokba van vágva a hagyományos dramaturgia. A Hotel Mekong visszatér a dziga vertovi filmkészítés alapeszményéhez, ad hoc módon letett kamera rögzíti a beavatkozásmentes valóságot, bármi legyen is az – vagy ne legyen, mert itt a kamera néha mintha nem tudna mit befogni. Távol-kelet nagy rajongójaként, Laosz, Vietnam, Kambodzsa bejárójaként némi érdeklődéssel fogadom a képsorokat, de a hagyományos mozgóképes élmény iránt érdeklődők lehet, hogy visszakövetelik a pénztárban a pénzüket – és nem a rövidke játékidő, hanem a túlzásba vitt minimalizmus miatt.

Berberian Sound Studio

A hetvenes években egy olasz hangutómunka-stúdióba érkezik meg egy brit hangmérnök, aki darabolós horrorfilmek hangmunkálataiban működik közre. Miközben az utószinkronban a hölgyek vég nélkül sikoltoznak a mikrofonba, dinnyét szeletelnek, akváriumban káposztát mosdatnak, s a legkülönfélébb eszközökkel idézik elő a rémfilmek irritáló hangjait. A Berberian Sound Studio korhatár nélküli is lehetne, Peter Strickland, a Varga Katalin balladája Berlinben díjazott rendezője ezúttal korhatár nélküli rettenettel állt elő, filmjébe ugyanis egyetlen zsigeri képsor sem került, ám a rendező a film eszköztára segítségével tökéletesen imitálja a legvéresebb képsorokat is. Kritikánk a filmről és interjúnk a rendezővel itt olvasható »»»

Párizs Manhattan

Francia vígjátékból mostanság bőven kijut a korábbi böjtidőszak után a hazai mozikban, gyakorlatilag minden épkézláb gall mozgókép látható lesz Magyarországon is mostanság. Ugyanez elmondható az évente menetrendszerűen elkészülő Woody Allen-filmekről is, igaz, a Párizs Manhattan csendesen csal ezzel, ugyanis nem Woody Allen-film, s a legendás filmes csak egy epizódszerep erejéig tűnik fel az alkotás végén. A cím viszont kedvesen megidézi őt, sőt, a történet is, mivel egy fanatikus Woody Allen-rajongóról szól, aki nem csak a filmes bűvkörében él, de még önjelölt PR-ügynökévé is előlép, s gyógyszerészként a szingli hölgy mindenkire Woody különböző mozijait tukmálja DVD-n. A Párizs Manhattan ilyen szempontból egy remek tisztelgés az amerikai rendező munkássága és nagysága előtt, vígjátékként pedig alaphelyzetül használja a férfit egy későbbi románc kibontakozásához. Így lesz végül a neurotikus pasi élete helyett egy francia szerelmes vígjáték a cselekmény íve, amelyben a másságot képviseli Woody Allen szellemisége, de nem annyira erős lenyomatként jelenik meg a moziban, hogy ettől még ne csak egy lenne a francia filmfolyamból, amelyben mostanság a nézők itthon lubickolhatnak.


A korábbi hetek remek premierjeiért katt ide hamar!

 

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.