Sztárfilmek és sztárfilmesek gondoláznak be Velencébe, de eddig senkinek sem sikerült igazán meggyőző teljesítménnyel előrukkolnia. Az elmúlt napok inkább a különlegességekről szóltak a világ legrégebbi filmfesztiválján. Berlin és Montreal után Velencében is életműdíjjal tüntették ki Francesco Rosit, aki korábban nyert Arany Pálmát Cannes-ban, Ezüst Medvét Berlinben és 1963-ban Kezek a város felett címmel Arany Oroszlánt is a most őt ünneplő Velencében. A díjátadás után levetítették a rendező A Mattei-ügy című alkotását, amelynek a felújított kópiája Velencére készült el. A novemberben 90 éves Rosit a szakma a szociálisan érzékeny olasz filmkészítés megújítójaként és szimbólumaként tartja számon és ünnepelte pénteken.
Nem volt egyértelmű az ünneplés Terrence Malick filmjének bemutatója, a vasárnap bemutatott To the Wonder után. Malick szerelmes filmjében nem voltak dialógusok, s a kísérletezés erősen megosztotta a közönséget. A nyilvánosságot szokás szerint kerülte a rendező, s a főszereplő világsztárok sem vonultak végig a vörös szőnyegen, egyedül az ukrán származású színésznő, Olga Kurylenko képviselte a produkciót. A Hollywood Reporter kritikusa fanyalgott, a Variety imádta a mozit, a Screen ítésze pedig még abban sem volt biztos, hogyan értelmezze a látottakat. Abban viszont a többség egyetért, hogy Malick üres kézzel fog távozni Velencéből.
Nem egyértelmű Paul Thomas Anderson The Master című drámájának sikere sem, bár abban nincs vita, hogy a színészi alakítások díjakért kiáltanak. Ahogy a rendező a vetítést követő sajtótájékoztatón elmondta, bár a filmben nyíltan nem kerül említésre a szcientológiai egyház, az inspirációt egyértelműen L. Ron Hubbard gyülekezete adta, Hubbardot pedig a filmben Philip Seymour Hoffman alakítja, túlvilági teljesítménnyel. A kritikusok egy része mégis hiányolja a filmi kreativitást, hozzátéve, hogy a The Master ennek ellenére a fesztiválszezon egyik kedvence lehet. Hoffmannak például jó esélye lehet második Oscar-díjának elnyerésére.