Három esélyese van az Arany Oroszlán-díjnak

Az amerikai The Master, a dél-koreai Pieta és a francia Aprés mai című filmeket emlegetik az Arany Oroszlán-díj esélyesei között az elemzők a szombaton záruló velencei filmfesztiválon.

TK
2012. 09. 08. 10:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 69. alkalommal megrendezett 11 napos filmmustra 18 produkciót felvonultató versenyprogramjából az olasz Bella addormenta című alkotás is kiemelkedett. Marco Bellocchio filmje parázs vitát robbantott ki a katolikus országban a halálhoz való jog kérdésének felvetésével egy megtörtént eset alapján.

Az estleges befutók között szerepel még Kirill Szerebrennyikov Izmenya című munkája, valamint a Spring Breakers című amerikai vígjáték Selena Gomez és James Franco főszereplésével. A versenyszekcióban szereplő alkotásokról kilenctagú nemzetközi zsűri dönt Michael Mann filmrendező vezetésével.

Paul Thomas Anderson The Master című filmjét élénk érdeklődés közepette vetítették. A történet főhősében, akit Philip Seymour Hoffman alakít, sokan L. Ron Hubbardra, a szcientológiai egyház alapítójára ismertek. Maga a rendező sem tagadta, hogy a szcientológus ihlette filmjét. Hoffman és a tanítványát játszó Joaquin Phoenix nevét máris az Oscar-esélyesek között tartják számon.

Kim Ki-duk Pieta című alkotásának rendkívül erőszakos jelenetei megviselték a közönséget, de a kritikusok általában elismerően szóltak a könyörületet nem ismerő uzsorás és az őt születésekor elhagyó anya megrázó példázatáról. A dél-koreai rendező a fesztiválon humanista műként jellemezte filmjét, és elárulta, hogy Michelangelo Pietája inspirálta.

Az Aprés mai, Olivier Assayas filmje francia fiatalok útját kíséri figyelemmel a '68-as diáklázadást követően.

A versenymezőnyben Terrence Malick új filmje, a To the Wonder is feltűnést keltett: a dialógust elhagyó, rendhagyó szerelmesfilm megosztotta a kritikusokat és a nézőket.

Alberto Barbera, a velencei filmmustra igazgatója a versenyen kívüli programokba is számos fontos alkotást meghívott, köztük a nyitófilmként bemutatott The Reluctant Fundamentalist című politikai drámát, Mira Nair rendezését, és Robert Redford The Company You Keep című munkáját.

A szokásos sztárparádé idén jóval visszafogottabb volt a Lídón. Barbera szerint ennek az időpont az oka: azért utazott kevesebb sztár Velencébe, mert a fesztivál vége egybeesett a torontói filmmustra kezdetével, és sokan inkább az észak-amerikai programot választották. „Boldog lennék, ha minden este tíz sztár fordulna meg a vörös szőnyegen, de nem mindig van kéznél egy Brad Pitt-film” – fűzte hozzá.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.