Egyéves a megújult mno.hu: izgalmas pillanatok 2011 decemberéből + meglepetés!

A születésnap alkalmából időutazásra hívjuk kedves olvasóinkat: 12 nap alatt az elmúlt 12 hónap legizgalmasabb pillanatait elevenítjük fel, cikkünk végén pedig megtalálja születésnapi ajándékunkat.

rKissNelli
2012. 10. 25. 5:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt egy év egyik legsikeresebb kulturális témájú cikke volt az mno.hu-n az az összeállítás, amelyet a magyar népmesék századik, utolsó részének megjelenése alkalmából készítettünk. Több mint tízezren olvasták, több százan osztották meg a Facebookon, a lájkszámláló kiakadt.

Még két hónapos sem volt az új mno.hu, és benne kulturális rovatunk, amikor tavaly decemberben végleg befejeződött a Magyar népmesék-sorozat. Készültünk rá, szívügyünk is volt persze, még akkor is, amikor két nap folyamatos népmesenézés után a világból is ki lehetett volna minket üldözni azzal a bizonyos főcímzenével.

A megjelenés után egy darabig csak megbűvölten néztük, hogy pörög a cikk. Amikor ötszáznál járt a Facebookon, viccelődtünk az ezerrel, de ezer után abbahagytuk a viccelődést, ezerötszáz után még a pislogást is. Tisztában voltunk vele, hogy szűk közönségnek dolgozunk, annak a kevés embernek, akit valóban érdekel a kultúra. És tudtuk azt is, hogy még közöttük is jócskán akadnak, akiket a kulturális témák inkább ingerelnek, mint összehoznak. Hosszasan és alaposan rácsodálkoztunk erre a kivételre, azóta is fel-felemlegetjük a Magyar népmeséket, mert azt is tudjuk, hogy az ilyen bravúrok kivételesek.

A Magyar népmesék olyan ritka kulturális termék, amely magas minőség mellett is képes volt széles bázist kiépíteni magának, és bázisa hű maradt, hiába fújnak azóta másmerről a szelek. Újra és újra visszanyúlunk hozzá: felkerült az internetre, a mai szülők már onnan veszik elő, onnan örökli még a következő generáció is. Olyan evidens érték, hogy senkinek nem jut eszébe ürügyül használni arra, hogy a kultúrán kívül eső érvekkel dobálózzon.

Arra a kérdésre, hogy „Szereted a Magyar népmeséket?” nem szokás úgy válaszolni, hogy „Szeretem Jankovics Marcellt” vagy „Nem szeretem Jankovics Marcellt”. Vagy Mikulás Ferencet, a sorozat kiötlőjét, Horváth Mária rendezőt, netán a többi alkotót, akik részt vettek a száz rész valamelyikének elkészítésében. Esetleg a Magyar Televíziót, ahol a sorozat lement, vagy a kecskeméti rajzfilmstúdiót, ahol elkészítették. Nincs vita: a Magyar népmesék jó.

Sajnos ritka kivétel a Magyar népmesék, de mi azért kísérletezünk. A napi aktualitások sodrása ugyanúgy érezhető a kultúrában is, mint máshol. Ebben a sodrásban amellett tettünk hitet, hogy az aktualitások lekövetése, általános művészetkritika mellett felkutatjuk az értékeket, megmutatjuk az egyre fontosabb kapaszkodókat. A legtöbbnek soha nem lesz olyan széles rajongótábora, mint például erről a rajzfilmsorozatról készült összeállításunknak, mégis ezt az utat járjuk. Bízunk benne: hozzájárulunk ahhoz, hogy előbb-utóbb még több dologban egyetértsünk.

Az eredeti cikk Szathmáry kolléga grafikáival itt olvasható.

 

Korábbi születésnapi cikkeink:

Az MNO visszaverte Bajnaiék támadását

Novembertől éles balliberális kritika alá került a Fidesz-KDNP által benyújtott új választási törvény, azonban az MNO kiderítette, hogy a Bajnai-féle alapítvány szakmai hibák alapján készítette el meglehetősen manipulatív modelljét.

 

Gyurcsány randija az MNO-val

2011. október 23-a nemcsak az MNO, hanem a magyar baloldal történelmében is hatalmas változást hozott. Persze-persze: utóbbi esetben október 22-e a helyes dátum, hiszen ekkor jelentette be a Vasas sportcsarnokban Gyurcsány Ferenc, akkor csak mezei MSZP-tag és Facebook-felhasználó, hogy platformját, a Demokratikus Koalíciót önállósítja, és új pártot, no meg persze frakciót csinál belőle.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.